مراد کاراییلان: ترکیه حتی اگر با دو ارتش حمله کند ما آن را شکست می‌دهیم

کاراییلان گفت آنچه در ٢٧ نوامبر ١٩٧٨ رخ داد فقط تأسیس پ.ک.ک نبود بلکه آغاز یک مبارزه ملی برای حفظ موجودیت خلقی بود که در معرض نسل‌کشی فیزیکی و فرهنگی داشت بکلی از بین می‌رفت.

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری حزب کارگران کوردستان در مصاحبه‌ای با تلویزیون "استرک" به دستاوردهای پ.ک.ک طی ۴٣ سال گذشته پرداخت و گفت، پ.ک.ک کوردستانی که ترکیه مدعی بود مرده است را از گور بتنی بیرون آورد و دوباره زنده کرد. کاراییلان همچنین قدرت‌های غربی را شریک ترکیه در شکنجه و منزوی‌سازی رهبر عبدالله اوجالان در امرالی نامید.

مراد کاراییلان از چند دهه مبارزه پ.ک.ک به عنوان برگ زرینی در تاریخ خلق کورد یاد کرد و گفت ترکیه پس از سرکوب عصیان‌های در کوردستان، یک گور نمادین در کوه آگری ساخت که روی آن نوشته شده بود' کوردستان خیالی اینجا مدفون شد'. پ.ک.ک کوردستانی که می‌گفتند مرده است را از گور بتنی بیرون آورد و دوباره زنده کرد.

کاراییلان گفت آنچه در ٢٧ نوامبر ١٩٧٨ رخ داد فقط تأسیس پ.ک.ک نبود بلکه آغاز یک مبارزه ملی برای حفظ موجودیت خلقی بود که در معرض نسل‌کشی فیزیکی و فرهنگی داشت بکلی از بین می‌رفت. ظهور پ.ک.ک مسیر تحولات در کوردستان را تغییر داد. فکر و اندیشه‌های رهبر آپو در آن فضای ناامیدی، ناآگاهی و فرار از هویت کوردی، موجب یک رنسانس شد.

عضو شورای رهبری پ.ک.ک خاطرنشان کرد، وقتی حتی آوردن نام کورد و کوردستان در ترکیه ممنوع بود، رهبر آپو در دوران دانشجویی در پاسخ به یک استاد دانشگاه که گفته بود در ترکیه فقط یک ملت وجود دارد اظهار داشت که اینطور نیست، در ترکیه دو ملت وجود دارند که یکی از آنها خلق کوردستان است. "کوردستان" و "استعمار" دو کلمەای بودند که رهبر آپو را به فکر مبارزه انداختند.

مراد کاراییلان همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اهداف شکنجه و منزوی‌سازی اوجالان در امرالی گفت: "رهبر آپو در زندان امرالی یک فکر را نمایندگی می‌کند، سیستم کشنده این زندان را ترکیه به تنهایی طراحی نکرد. وقتی رهبر آپو را به امرالی منتقل کردند، آنجا یک نماینده شورای اروپا حضور داشت که به رهبر آپو اعلام کرد از این به بعد اینجا خواهی ماند. رهبر آپو را ٢٢ سال پیش نیروهای خارجی توطئه‌گر، اسیر و به ترکیه تحویل دادند. منزوی‌سازی، شکنجه روانی و قرار دادن رهبر آپو در مسیر تحلیل جسمی برای آن بوده که جلوی رهبری یک رهبر و چارەاندیشی، انتقال آن به جنبش و بازتولید آن را بگیرند. هرآنچه در امرالی علیه رهبر آپو انجام می‌‌دهند در عین حال برای گرفتن انتقام از جنبش آزادیخواه کوردهاست که هرگز نتوانستند آن را از بین ببرند."

مراد کاراییلان گفت علیرغم سکوت بین‌المللی در برابر حملات شیمیایی و جنایات جنگی ترکیه، گریلاهای کوردستان ضربات سختی به مواضع دشمن زده‌اند. کاراییلان گفت ترکیه حتی اگر با دو ارتش هم به ما حمله کند، آن را شکست خواهیم داد.

مراد کاراییلان با اشاره به مقاومت تاریخی گریلاهای کوردستان مقابل هجوم ارتش اشغالگر ترکیه که علیرغم برخورداری از جنگ‌افزارهای پیشرفته نظامی و نیروی هوایی با نقض تعهدات بین‌المللی از سلاح‌های شیمیایی نیز استفاده می‌کند گفت: "گریلاهای حرفه‌ای برای جنگ زیر زمین، روی زمین و نبرد هوایی آموزش دیده‌اند و با اخذ تدابیری در برابر سلاح‌های شیمیایی، ضربات سنگینی به دشمن می‌زنند."

عضو شورای رهبری پ.ک.ک از جمله از آن چه در ارتفاعات ورخله در منطقه آواشین روی می‌دهد به عنوان یک واقعه تاریخی نام برد و گفت: "دشمن با خودش می‌گفت با هواپیما آنجا را می‌زنیم و مجبور به فرار خواهند شد. بمباران کردند اما به نتیجه نرسیدند. بعدش گفتند با سلاح شیمیایی همه را پاکسازی می‌کنیم و چیزی باقی نمی‌ماند. اما نتوانستند. دشمن شکست خورد و صفوف مقاومت در هم نشکست."

کاراییلان گفت: "وقتی می‌گوییم دشمن شکست خورد این اتفاق به آسانی رخ نداده و قیمت آن رنج و خون رفیقان بوده است. وقتی گزارش‌ها از عزم و اراده گریلاهای ورخله را مطالعه می‌کنیم تحت تأثیر قرار می‌گیریم. هر چه در وصف آن بگوییم کافی نخواهد بود. گریلاهای کوردستان در شرایطی طاقت‌فرسا به دشمن یاد دادند که پ.ک.ک حزب کوچکی نیست که کسی بخواهد آن را از بین ببرد."

وی با انتقاد از سکوت بین‌المللی درباره جنایات جنگی ترکیه و زیر سئوال بردن عدم هرگونه اعتراضی از سوی پارلمان و دولت اقلیم کوردستان گفت که ترکیه با تکیه بر ناتو که عضوی از آن است با پنج نوع سلاح شیمیایی حمله می‌کند.

کاراییلان درباره تهدیدهای نظامی ترکیه علیه روژاوا بر آشکار بودن تلاش آنکارا برای نسل‌کشی و ریشه‌کن کردن کوردها تأکید کرد و گفت هرچند به نظر می‌رسد اردوغان برای گرفتن اجازه یک حمله نظامی جدید به مشکل برخورده باشد اما آمریکا و روسیه بخاطر بازگذاشتن حریم هوایی سوریه بر ترکیه و کشتارهایی که ترکیه توسط حملات هوایی انجام می‌دهد مسئولیت دارند.