پ.ک.ک: برخودان ١۵ آگوست به پیروزی می‌رسد

کمیته اجرایی پ.ک.ک به مناسبت ٣٩مین سالگرد گام تاریخی ١۵ آگوست در بیانیه‌ای اعلام کرد، برخودان آزادی که با عملیات‌های دیهی و شمذینان آغاز شده بود امروز در سراسر خاک کوردستان گسترش یافته و به پیروزی دست می‌یابد.

کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان به مناسبت کارزار ١۵ آگوست، شلیک اولیه گلوله آزادی بسوی تاریکی نظام کودتای ١٢ سپتامبر ١٩٨٠ و دستاوردهای آن در هر چهاربخش کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه که با عنوان 'خطاب به خلق میهن‌دوستمان و نیروهای دمکراتیک' منتشر شده آمده است:

"ما همچون خلق کورد، ٣٨ سال است که بزرگترین و معنادارترین مبارزه تاریخ را به پیش می‌بریم. برخودان استقلال و آزادی که ٣٨ سال پیش با عملیات‌های دیهه و شمذینان آغاز شد امروز در زاپ، آواشین و متینا و در هر نقطه‌ای از کوردستان با عملیات‌های گریلاهای ما در چهار بخش کوردستان ضربات مرگباری را بر دشمنان فاشیست و جنایت‌پیشه وارد می‌کند و همچنین با آکسیون‌های خلق ادامه یافته و بسوی پیروزی به پیش می‌رود.

ما در ٣٨مین سالگرد به کارزار انقلابی ١۵ آگوست که مسیر تاریخ را تغییر داد درود می‌فرستیم. عید گریلا و رستاخیز ١۵ آگوست را نخست به رهبر آپو، سپس به تمامی هوالان، نیروهای گریلای قهرمان، جنبش‌های زنان و جوانانمان، خلق میهن‌دوستمان و دوستان انقلابی و دمکراتمان شادباش می‌گوییم. با ادای احترام به هوال عگید، فرمانده همیشه جاوید این برحه یاد و خاطره تمامی شهیدان را زنده نگاه می‌داریم. ما به شهدای کارزار ١۵ آگوست که با سیف‌الدین زُرواغلو و مصطفی یوندم آغاز شده و تا آتاکان ماهر، ذکی شنگالی و عگید گارزان ادامه یافتند ادای احترام می‌کنیم. یکبار دیگر تجدید میثاق می‌کنیم که آرمانهای آنها را محقق نموده و نام و یاد آنان را زنده نگاه داریم. در ٣٩مین سال ١۵ آگوست برای تمامی کسانی که در مبارزه آزادی و دمکراسی جای گرفته‌اند آرزوی موفقیت می‌کنیم."

پ.ک.ک تمامی دستاوردهای کوردها همچون استقلال، آزادی و دمکراسی را ثمره مقاومت زندان و کارزار انقلابی گریلا در ١۵ آگوست عنوان کرده و می‌افزاید، "هر اندیشه، سازماندهی و فعالیت بر این اساس شکل گرفت. برساخت پ.ک.ک، پیشاهنگی گریلاهای قهرمان، سازماندهی زنان و جوانان، شهادمت و فداکاری که از عهده هر وظیفه‌ای برمی‌آید بر این اساس هویدا شد. اینچنین بود که قیام‌های ١٩٩٠ شکل گرفتند، انقلاب رستاخیز ملی تاریخی بر مبنای این مفاهیم بنیان گذاشته شده و انقلاب آزادی زنان آغاز گردید. جایگاه کودها در باشور کوردستان ثمره این کارزرا بود و انقلاب آزادی روژاوا نیز نتیجه مستقیم این مبارزه می‌باشد."

کمیته اجرایی پ.ک.ک در ادامه خاطرنشان کرده است که رستاخیز کورد با پیشاهنگی رهبر آپو انقلاب ذهنیت و وجدان را ثمر رسانده و  بر این اساس دو مرحله تاریخی؛ اول فروپاشی جماهیر شوروی و دوم توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ را با موفقیت سپری کرده است.  

پ.ک.ک با تأکید بر اینکه رژیم فاشیست ترکیه و حکومت آ.ک.پ-م.ه.پ قطعا تقاص جنایت‌های خود علیه مردم کوردستان را پس می‌دهند از نیروهای دیگر از جمله ناتو دعوت کرده است که از همدستی با رژیم خونخوار ترکیه دست بردارند و در ادامه به بیانیه ٣٠٠ روشنفکر ترکیه و ٧٠ شخصیت برجسته جهان در حمایت از خلق کورد درود فرستاده است.

کمیته اجرایی پ.ک.ک در پایان خاطرنشان می‌کند که موفقیت مبارزه آزادی در ٣٩مین سال کارزار بجز با جنگ انقلابی خلق و پیروزی از راه دیگری برخوردار نیست و از اینرو بر مبنای کارزار «روز روزِ آزادیست» در ۵٠مین سال خیزش کوردستان لازم است با روح ١۵ آگوست شعله‌ور شده و به پیروزی دست یابد.