پایبندی بر تحقق کوردستان آزاد در خیمه تعزیه محمد زکی چلبی در سلیمانیه

در محله بختیاری شهر سلیمانیه که محمد زکی چلبی از سوی عناصر مزدور ترکیه و پ.د.ک به شهادت رسید خیمه تعزیه برپا شده است. ساکنان سلیمانیه و شهروندان باکور کوردستان با حضور در تعزیه همدردی خود را با خانواده محمد زکی اعلام می‌کنند.

محمد زکی چلبی اهل شهر وان باکور کوردستان شامگاه ١٧ می در حمله‌ای مسلحانه به رستوران دنیز در شهر سلیمانیه به شهادت رسیده بود، از صبح امروز برای گرامیداشت یاد و خاطره وی در محله بختیاری این شهر خیمه تعزیه برپا شده است.

اهالی سلیمانیه و کوردهای باکور کوردستان که در باشور زندگی می‌کنند با حضور در مراسم تعزیه مراتب همدردی خود را با خانواده محمد زکی چلبی اعلام کردند.

هیئت‌های کنگره ملی کوردستان و حزب دمکراتیک خلق‌ها در مراسم تعزیه شرکت کردند. همچنین هیئتی از کمپ پناهندگان شهید رستم جودی در مخمور در تعزیه شهید محمد زکی چلبی شرکت کرد.

فلیز بوداک، ریاست مشترک مجلس خلق دمکراتیک مخمور در سخنانی با اظهار اینکه محمد زکی چلبی با رد تسلیمیت به باشور کوردستان آمده بود افزود:"اینجا هم چته‌ها، میت و جاسوس‌های ترک‌ها هوالان ما هدف قرار می‌دهند و هوال زکی را به شهادت رساندند. هر شهید برای ما تجدید پیمان انتقام است. هر شهید روشنی‌بخش راه انقلاب ماست و به ما نیرو می‌بخشد. ما سوگند می‌خوریم که انتقام خون آنان را با تحقق کوردستان آزاد بستانیم."

در این مراسم پوسترهای محمد زکی چلبی و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نصب شده بودند.

شرکت کنندگان با ابراز همدردی با خانواده و بستگان محمد زکی چلبی، شعار «شهید نامرن» را سردادند.