پنهان کردن پرونده‌ی آسیب‌دیدگان بمب‌های شیمیایی برواری بالا

یک عضو خانواده‌ای که در بمباران برواری بالا مسموم شده بودند، می‌گوید، وضعیت خانواده‌اش هنوز نامساعد است. وی همچنین اعلام کرد، در شورای حقوق بشر شکایتی تنظیم کرده‌اند اما بیمارستان پرونده‌ی آنها را لاپوشانی کرده است.

جیهاد عبدالله شهروندی که مادر، پدر و خواهرش روز ١٣ شهریور/ ۴ سپتامبر در روستای هروری به دلیل بمباران جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه مسموم شده بودند، آخرین اطلاعات را در مورد وضعیت سلامت آنها و پرونده‌شان با خبرگزاری روژ نیوز در میان می‌گذارد.

جیهاد عبدالله گفت:"اکنون هیچ کدام از اعضای خانواده و آسيب دیدگان در بیمارستان نیستند و همه به خانه منتقل شده‌اند، اما هنوز وضعیت سلامت مادر، پدر و خواهرم نامساعد است. به دلیل تاثیر سموم بمب‌ها، دچار سرگیجه شده و وضعیت بینایی آنها نامساعد و تار می‌باشد."

این هموطن در رابطه با سکوت و عدم موضع‌گیری در مقابل پرونده‌شان اظهار نگرانی کرده و می‌گوید:"پرونده‌ی ما کمتر از بمباران شیمیایی هلبجه نیست، اما متاسفانه هیچ کس به آن توجه نمی‌کند. ما در شورای حقوق بشر شکایتی تنظیم کردیم، اما بیمارستان گزارش درستی به ما نداده تا بتوانیم آن را به عنوان مدرک به کار بگیریم."

وی همچنین گفت:"چندین بار تلاش کرده‌ایم، تا گزارش پزشکی درستی تحویل بگیریم، اما بیمارستان آن را شفاف‌سازی نکرده و اعلام نمی‌کند که با سلاح شیمیایی مسموم شده‌ایم و می‌گویند، وضعیت شما خوب است و مشکلی ندارید."

جیهاد عبدالله در مصاحبه‌ی پیشین با روژ نیوز گفته بود که در بیمارستان پزشکان به آنها اعلام کردند که مسموم شده و از پادزهر برای درمان آنها استفاده کرده‌اند، اما به آنها نگفته‌اند که به وسیله‌ی کدام ماده شیمیایی مسموم شده‌اند.

جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه ۴ سپتامبر منطقه برواری بالا از توابع استان دهوک را بمباران کردند، بر اساس اطلاعات، دولت ترکیه در این بمباران‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده و سه تن از اهالی روستای هروری به دلیل این بمباران‌ها مسموم شدند.