قدردانی ک.ج.ک از گریلاهای عرصه نبرد با ارتش متجاوز ترکیه

ک.ج.ک در پیامی به گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار اعلام کرد:"از صمیم قلب به تمامی هوالانی که در این مرحله پیروزی ایفای نقش کرده‌اند تبریک می‌گوییم."

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان در پیامی از فرماندهان و شروان‌های ه.پ.گ و یژاستار که در جنگ تاریخی با رژیم متجاوز ترکیه جای گرفته‌اند قدردانی کرده است.

در پیام ریاست مشترک ک.ج.ک آمده است:

"هوالان گرامی

ما خلق و جنبش در مرحله‌ای مهم و حساس بسر می‌بریم. رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ از ١۴ آپریل با پشتیبانی نیروهای هژمونگرا و همکاری منطقه‌ای خود موجی تازه از تهاجمات را آغاز کرده‌ است. در این مرحله از حملات که می‌توان آنرا آخرین اقدام نیز عنوان کرد، دشمن استعمارگر با نهایت توان خود حمله‌ور شده و درصدد کسب پیروزی کوچکی علیه گریلا و مبدل کردن آن به زمینه تداوم حیات خود است. علی‌رغم آنکه دو ماه از آغاز این حملات سپری شد اما دشمن به هیچ عنوانی به اهداف خود دست نیافته و بویژه در مناطق زاپ، آواشین و متینا با مقاومت تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان روبرو شد. از این رو پیروزی برخودان شما هوالان گرامی در کارزارهای انقلابی شاهین‌های زاگرس و شهید ساواش مرعش جنگ خابور تمامی محاسبات دشمن را به هم زد و دشمن را در آستانه فروپاشی قرار داد. همزمان مایه خوشحالی خلقمان و دوستانمان شده و روحیه‌ای بزرگ را به همه بخشید.

هوالان گرامی

شما، نمایندگان نسل تازه فداییانی هستند که با فلسفه زندگی و مبارزه رهبر آپو و با پرچم برخودانِ گریلایی رخداد ١۵ آگوستِ هوال عگید همچون فولاد استقامت می‌کنید، در برهه تعیین کننده جنگی قرار دارید که بر خلقمان تحمیل شده است. قبل از شما فرماندهان فدایی ما همچون دلال آمَد، رشید سردار، علی پلنگ، روژین گودا، ساواش مرعش و شمار زیادی از فرماندهانی که مجال برشمردن نام تمامی آنها را نداریم، همان بیرق را با شرافتمندی به اهتزاز درآوردند. شما همچون فرماندهان فداییمان در «قله» این جنگ قرار دارید. شما می‌دانید که آنچه در این خاک از آن صیانت می‌کنید، نه تنها دفاع از یک منطقه، بلکه شما آینده آزاد خلقمان، از تمامی خاک میهن دفاع می‌کنید. ما می‌دانیم که شما به این مهم وظیفه مهم واقف هستید و آنرا به جای می‌آورید. برخودانی که سال گذشته در گاره آغاز شده و در مام‌رشو، تپه سور و ورخله دشمن را به لرزه درآورد، امسال در ورخله، کوروژارو، شکفتا بریندارا، شهید شاهین، تپه جودی، تپه اف‌ام و تپه حکاری به دشمن اجازه حرکت نمی‌دهد و سنگین‌ترین ضربات تاریخ را بر آن وارد می‌کند. این مرحله از جنگ که با نقش‌آفرینی مزگین‌ و روهات[ها] آغاز شد، با ماهر، سیابند و أکین[ها] شعله‌ور شده و با نالین و اوزگور[ها] به اوج رسید، با پیشاهنگی فرماندهان جنگ تونل‌ها شهیدان مقاومتگر باگَر، آفزَم، آرین و شَرزان به بزرگترین نمونه پیروزی مبدل شد. در ماه فداییان، با روحیه هوال شهید زیلان (زینب کناجی) و عصیانگری زاگرس[ها]، این شهیدان قهرمان در تاریخمان همچون چهارتَن زندان آمَد، موضع انقلابی را با عزمی راسخ نشان دادند و به پلی بین گذشته و آینده مبدل شدند. نشان دادند که فداکاری، شهامت، عزم و هوالیتی لازم است بر اساس چه روحیه‌ای باشد.

مقطع دو ماه و نیم جنگ اخیر، به شیوه‌ای آشکار نشان داد که استراتژی جنگ انقلابی خلق که استراتژی آزادی این مرحله است، اگر به شیوه‌ی صحیح به مرحله اجرا گذاشته شود، چیزی باقی نمی‌ماند که خلقمان و نیروهای آزادی قادر به پیروزی در آن نباشند. گریلاهای آزادی کوردستان که خود را با روح فدایی آپویی و عزم پیروزی تسلیح کرده‌اند، اگر کاستی‌های جنگ در مرحله گذشته را رفع نمایند، پیروزی‌های بزرگتری را رقم خواهند زد. ما اطلاع داریم که فرماندهی و هدایت (سوق‌ و اداره) ما گام به گام این جنگ را برنامه‌ریزی و ارزیابی نموده و دستورالعمل‌های لازم را خاطرنشان می‌کنند. اگر تجارب موجود و پیام‌های شهیدانمان به درستی مورد ارزیابی قرار گیرند، قطعا پیروزی از آن ما خواهد بود.

بر این اساس ما یکبار دیگر در شخص شهیدان این مقطع یاد و خاطره تمامی شهیدان قهرمان را با احترام و ادای دَین گرامی می‌داریم. از صمیم قلب به تمامی هوالانی که در این مرحله پیروزی ایفای نقش کرده‌اند تبریک می‌گوییم. برای تمامی هوالان در انجام وظایف خود در این مرحله تاریخی به شیوه‌ای پیروزمندانه آرزوی موفقیت داریم."