راهپیمایی هزاران نفر در شنگال علیه سیاست‌های حکومت کاظمی

هزاران شنگالی با شعار "اداره خودمدیریتی حق ماست و ما خواهان حق خود هستیم"، علیه فشارهای وارد شده بر شنگال و حملات دولت اشغالگر ترکیه راهپیمایی انجام داده‌ یکبار دیگر خواستار پذیرش سیستم خود مدیریتی شنگال شدند.

روز گذشته (٢٣ ژانویه/ ٣ بهمن) تعداد کثیری از هموطنان شنگال با پیشاهنگی اداره خودمدیریتی شنگال علیه حملات دولت ترکیه به شنگال و افزایش فشارهای ارتش عراق در منطقه و فشارهای حکومت کاظمی علیه ایزدی‌ها راهپیمایی کردند.

این راهپیمایی با شعار "خودمدیریتی حق ماست، ما خواستار حق خود هستیم" و با حضور هزاران تن از مردم ایزدی انجام شد، راهپیمایی از شهرک سنونی آغاز شده و تا گردبا سنون ادامه یافت. صدها تصویر از شهدای ایزدی توسط راهپیمایان در دست گرفته شد.

در راهپیمایی بیانیه‌ی انجمن خودمدیریتی دمکراتیک شنگال توسط آزاد حسین جانشین ریاست مشترک شورای امور شنگال قرائت شد.

در این راهپیمایی همچنین از طرف شورای عشایر شنگال و جنبش آزادی زنان ایزدی پیام‌هایی قرائت شد. آن‌ها از حکومت عراق درخواست نمودند تا به اراده مردم شنگال و دستاوردهای آن‌ها احترام بگذارند.

شورای اجرایی خود‌مدیریتی شنگال اعلام کرد، ارتش عراق در میان مردم شنگال به گونه‌ای مستقر می‌شود که انگار می‌خواهد با یک دولت بجنگند، در حالیکه وظیفه ارتش این است که از مرزها دفاع کند.

شورای اجرایی خودمدیریتی اعلام نمود، مدت ۱ ماه است که ۳ جوان ایزدی بدون هیچ دلیلی دستگیر شده و به تلعفر منتقل شدند. این جوانان ایزدی باید فوری آزاد شوند.

در ادامه بیانیه آمده است که مجسمه فرمانده زردشت به عنوان یکی از ارزش‌‌های جامعه ایزدی در نبرد با داعش و دفاع از مردم ایزدی لازم است که در شنگال نصب شود.

شورای اجرایی خودمدیریتی شنگال می‌افزاید، در تحرکات خودروهای نظامی در سنونه حادثه‌ای رخ داد و ۲ کودک جان خود را از دست دادند. بعد از این حادثه چندین تن از سربازهای ارتش به برگزاری مراسم شادی پرداختند. به‌همین دلیل مسئولین باید مانع از تکرار چنین حوادثی شوند.