صالح مسلم: برای مقابله با درون‌های ترکیه باید چاره‌ای بیاندیشیم

صالح مسلم خاطرنشان کرد که رژیم ترک درصدد است تا یک میلیون آواره را به سوریه بازگرداند و افزود:"هدف از این اقدام تغییر دمگرافی مناطق اشغالی می‌باشد."

صالح مسلم عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد دمکراتیک در گفتگو با خبرگزاری فرات حملات رژیم ترک به باشور کوردستان و شمال و شرق سوریه را مورد ارزیابی قرار داد.

مسلم خاطرنشان کرد که رژیم ترک به زاپ در باشور کوردستان حمله‌ور شده و این جنگ از آنان دور نیست. مسلم گفت:"این حمله از سال ٢٠١۴ در چارچوب نقشه نابودی کورد به مرحله اجرا گذاشته شد. رژیم ترک جنگ سراسری را علیه کوردها اعلام کرده است. هدف ترکیه این است برخودان خلق کورد در باکور و روژاوای کوردستان را با این حملات درهم بشکند و جنبش آزادی کورد را در کوهستان‌ها محاصره نموده و سپس در باشور کوردستان به قتل‌عام گریلاهای پ.ک.ک همچون مدل سریلانکا بپردازد."

مسلم افزود:"داعش را به روژاوا فرستادند اما حملات داعش با برخودان خلق درهم شکست. نقشه آنان به نتیجه نرسید. پس از آن رژیم ترکیه مستقیما دست به اشغال خاک روژاوا زد. در ٢۴ آگوست ٢٠١۶ از جرابلس اشغال خاک سوریه را شروع کرد و سپس شهبا، عفرین، سریکانی و گری‌سپی را اشغال نمود. حملات ترکیه تا کنون ادامه دارند. هر روز با درون و توپ روژاوا را هدف حمله قرار می‌دهد. سال ٢٠١۵ و ٢٠١۶ نیز در باکور کوردستان شهرهای نصیبین، شرنخ و آمَد را هدف حمله قرار داده و وحشیانه‌تر از داعش دست به قتل‌عام زد. آنها به خیال خود چنین می‌اندیشند، 'ما در باکور و روژاوا تسویه کردیم، اکنون تنها در کوهستان‌های باشور باقی مانده‌اند، ما آنها را قتل‌عام کرده و کوردها را برای همیشه به بردگی می‌کشیم'. اما ما همچون خلق کورد مقاومت می‌کنیم. ما در روژاوا همچون خلق کورد ایستاده‌ایم. ده‌ها هزار نفر را در باکور کوردستان به زندان انداخته‌اند، فاشیسم با تمام توان خود حمله‌ور شده اما در مقابل آن برخودان بزرگی وجود دارد. صدها هزار نفر در میدان‌های نوروز موضع خود را اعلام کردند و این مقاومت ساکت نشده است."

همبستگی خلق با گریلا

صالح مسلم اظهار کرد که خلق کورد با پ.ک.ک عجین است و افزود:"گریلاهایی که در زاپ می‌جنگند تنها گریلاهای باکور نیستند. امروز از هر چهاربخش کوردستان گریلا در زاپ می‌جنگد. این کوه‌های کوردستان است. گریلا از سال ١٩٨٢ در این کوه‌ها می‌جنگند. این جنبش امروز به خلق متحول شده است. گریلاهای پ.ک.ک تنها کورد نیستند، بلکه عرب، سیرانی و خلق‌های دیگر نیز در صفوف پ.ک.ک می‌رزمند. این جنگی نیست که تنها به کوهستان محدود شود. رژیم ترکیه با این جنگ درصدد نابودی خلق‌هاست. این حمله اعلام جنگ علیه پارادایم زندگی آزاد خلق‌هاست. خلق‌های روژاوا، باکور و شرق سوریه از این پارادایم صیانت می‌کنند."

رژیم ترک خواستار اشغالگر باشور و نابودی جایگاه سیاسی آن است

صالح مسلم به همکاری نیروهای محلی باشور کوردستان به رژیم ترک هم اشاره کرده و افزود:"نقشه ترک‌ها آشکار است. نمی‌خواهند کوردها دارای جایگاه باشند. برنامه رژیم ترک این است که موقعیت باشور کوردستان و اقلیم فدرال را نابود کند. مسئولین رژیم ترک هر روز در تلویزیون‌هایشان ظاهر شده و می‌گویند؛ 'ما کرکوک را ولایت ٨٢ خود می‌کنیم.' این تنها حرف نیست. ترکیه در تمامی بحران‌ها و فتنه‌های عراق دست دارد. ترکیه تنها به دنبال جنگ با گریلا نیست، اگر نه چرا ۴٠ پایگاه در باشور دارد؟ چرا در بعشیقه پایگاه دارد؟ هدف رژیم ترک اشغال باشور کوردستان و پایان دادن به جایگاه سیاسی آن است. برای آنان دوست و دشمن فرقی ندارد، کورد کورد است و باید بدون جایگاه سیاسی باشد. من درک نمی‌کنم پ.د.ک چرا نمی‌خواهد این واقعیت را بفهمد، چرا بر لاپوشانی آن اصرار دارد؟ تاکنون رژیم ترکیه موقعیت سیاسی باشور را به رسمیت نشناخته است، حتی نام آنرا بر زبان نمی‌آورند. نمی‌توانند بگویند 'کوردستان'. وقتی گردانندگان باشور به ترکیه می‌روند ما این بی‌آبرویی را می‌بینیم. رژیم ترک با تحقیر به آنان می‌نگیرد، به واقع با نگرش نابودی به آنان می‌نگرد. رژیم ترک اینگونه با کوردها برخورد می‌کند که 'چگونه آنان را در مقابل همدیگر قرار داده و آنان را به جنگ وادار کنم'."

عضو کمیته مرکزی پ.ی.د افزود که رژیم ترک هر روز به مناطق اداره خودگردان شمال و شرق سوریه حمله می‌کند، مسلم گفت:"آمریکا و روسیه تنها به صدور بیانیه بسنده می‌کنند، این حملات را محکوم می‌كنند و یا می‌گویند که مایه نگرانی آنهاست. اما رژیم ترک به این بیانیه‌ها وقعی نمی‌نهند، او زبان جنگ را می‌فهمد. تنها گریلاست که زبان رژیم ترک را می‌فهمد و پاسخی درخور به آن می‌دهد. آن هم بر اساس خوددفاعی عمل می‌کند، نه اینکه درصدد تجزیه ترکیه باشد.

نیروهای بین‌المللی هر اندازه علیه حملات ترکیه بیانیه صادر کنند اما واقعیت این است که آنان ترکیه را آنچنان تسلیح کرده‌اند که هیچ معیاری را به رسمیت نمی‌شناسد. یکی از این سلاح‌ها درون است. ما مجبور هستیم در زمینه دفاعی تدابیری را اخذ کنیم. این درون‌ها در اوکراین علیه ارتش روسیه بکار گرفته می‌شوند اما در مقابل صدای اعتراض کسی بلند نمی‌شود. با این درون‌ها غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. ما باید تدابیر لازم را اخذ نموده، از خود دفاع کنیم و در مقابل این درون‌ها چاره‌ای بیاندیشیم."

با آواره و پناهجویان می‌خواهند دمگرافی منطقه را تغییر دهند

صالح مسلم عضو کمیته مرکزی پ.ی.د با بیان اینکه رژیم ترک روزانه در مناطق اشغالی روژاوا اقدام به تأسیس مدارس ترکی می‌کند افزود:"در حملات اشغالگری به باب، جرابلس، عفرین، سریکانی و گری سپی صدها هزار کورد آواره شدند. نقشه آنان این است که با جنگ کوردها را قتل‌عام کنند، آنها را آواره کنند و در مناطق اشغالی نیز دست به تغییر دمگرافی بزنند.

ترکیه جهادگرایان بنیادگرای عرب و ترکمن را از غوطه شرقی، اطراف دمشق و ادلب به عفرین آورده است. اکنون در حال ساخت کمپ و روستاهای بزرگ برای آنهاست. هزینه آن را از اخوان مسلمین می‌گیرند. با پول‌هایی که از کویت، قطر و کشورهای خلیج می‌گیرند، با پول‌های سازمان‌های وابسته به اخوان د رحال تغییر دمگرافی عفرین و مناطق اشغالی دیگر هستند. اردوغان و رژیم فاشیست ترکیه کشور را ویران کرد. پناهندگان سوری را که به ترکیه برده بودند مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند. شمار زیادی از سوری‌های ثروتمند را در قبال ۵-١٠ هزار دلار به اروپا روانه کردند. قاچاقچی‌ها برای آنان کار می‌کند، تمامی آنان برای استخبارات ترک کار می‌کنند. ۴٠ میلیارد دلار پول از اروپا بابت پناهندگان گرفتند. این پول را نه برای پناهندگان بلکه برای جنگ علیه کوردها صرف کردند. اکنون نیز با پول‌های سازمان‌های اخوان در حال احداث خانه در مناطق اشغالی هستند و سیاست تغییر دمگرافی را به پیش می‌برند.

به ٣٠٠ هزار سوری حق شهروندی ترکیه دادند. آنها هم ثروتمندان سوریه بودند. ثروت آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند. در انتخابات از این افراد بهره می‌گیرند. باقیمانده را نیز به مناطق اشغالی منتقل کرده و به بلایی بر سر کوردها مبدل می‌کنند. تاکنون ١٢٠ هزار نفر را تسلیح کرده‌اند و آنان را مزدور خود نموده‌اند. این افراد را به لیبی و آذربایجان گسیل کردند، گفته می‌شود که اکنون به اوکراین فرستاده‌اند."

صالح مسلم عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد دمکراتیک خاطرنشان کرد که خلق کورد در مقابل این حملات ایستادگی خواهد کرد و گفت:"ما هیچ انتظاری از نیروهای بین‌المللی و خارجی نداریم. بجز خود ما کسی کاری برایمان نخواهد کرد. اگر ما خود را به شیوه‌ای صحیح سازماندهی کرده و از خود دفاع کنیم، می‌توانیم نقشه‌های رژیم ترک را خنثی کنیم. رژیم ترک چند سال است به ما حمله‌ور می‌شود، از هر جایی برای این حمله کمک مالی دریافت می‌کند اما بازهم در حال افلاس هستند. زیرا ما مقاومت می‌کنیم و نقشه‌های رژیم ترک به نتیجه نمی‌رسد. جنگی که ترکیه علیه کوردها در پیش گرفته است حتی دولت‌ها هم توان ایستادگی در برابر آن را ندارند. برخودان ما به پیروزی می‌رسد."