شهروندان در جنوب کوردستان خواستار جنگ گریلا و پیشمرگ در یک سنگر علیه اشغالگری شدند

شهروندان در جنوب کوردستان خواستار جنگ گریلا و پیشمرگ در یک سنگر علیه اشغالگری‌های رژیم ترکیه و تبه‌کاران داعش شدند و می‌گوید: شرمندگی و روسیاهی برای کسانی می ماند که به جنگ برادر کشی روی می‌آورند.

مراد احمد، شهروندی اهل شهر سلیمانیه در جنوب کوردستان در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز ضمن تمجید از نیروهای گریلا و پیشمرگه، می‌گوید: نیروهای پیشمرگه و گریلا برای دفاع از حقوق خلق کورد ایجاد شده‌اند. دولت اقلیم کوردستان ممکن است که از نظر نظامی توانایی مقابله با ارتش اشغالگر ترکیه را نداشته باشد اما نباید علیه اشغالگری هم بدون موضع باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم مبارز کوردستان به ویژه فرهیختگان تلاش کنند و اجازه تفرقه ندهند و نیروهای کورد نباید دستشان به خون یکدیگر آلوده شود. مراد احمد می‌افزاید: نتیجه‌ی سال‌ها جنگ داخلی مابین حزب اتحادیه میهنی کوردستان و پارت دمکرات، کشتار مردم بی‌گناه بود و شرمندگی و روسیاهی برای کسانی ماند که به جنگ برادرکشی روی آوردند.

دلیر محمد رشید شهروندی دیگر از شهر سلیمانیه با بیان اینکه پ.ک.ک تنها نیرویست که یارای دفاع از خاک کوردستان را دارد، افزود: تنها گریلاهای پ.ک.ک بودند که توانستند شنگال را از چنگال تبهکاران داعش نجات دهند و حتی از نیروهای کوردی دیگر حفاظت کردند.

این شهروند کورد معتقد است که نیروهای کورد باید باهم در یک سنگر برای آزادسازی مناطق تحت کنترل داعش و رژیم ترکیه فاشیست علیه اشغالگران بجنگند و می‌گوید: پ.د.ک با درخواست ترکیه قصد دارد که نیروهای پیشمرگ را علیه پ.ک.ک به کار ببرد، در حالی که پیشمرگ حافظ منافع مردم هستند نه حزب بخصوصی.