تحصن سمالکا: بارزانی از خانواده شهیدان پوزش بخواهد

اعضای کمیته آموزش و پرورش اقلیم جزیر روز گذشته در تحصن خانواده شهیدان خلیفان در سمالکا شرکت نمودند. کمیته از پ.د.ک (پارت دمکرات کوردستان) خواست تا از خانواده شهیدان پوزش بخواهد و اجساد شهیدان خیانت خلیفان را به خانواده‌هایشان تحویل دهد.

تحصن خانواده شهیدان برای تحویل گرفتن پیکر گریلاهای که از سوی شبه‌نظامیان پ.د.ک با دستور بارزانی‌ به شهادت رسیدند همچنان ادامه دارد.

اعضای کمیته آموزش و پرورش اقلیم جزیره روز گذشته از تحصن کنندگان در سمالکا دیدار به عمل آوردند.

شرکت کنندگان با سردادن شعار حمایت از مقاومت نیروهای گریلا و تقبیح خیانت پ.د.ک وارد محل تحصن شدند، سپس بسوی دروازه مرزی فیشخابور به راه افتادند.

در ادامه سهیلا محمد به نمایندگی از کمیته آموزش و پرورش اقلیم جزیره گفت:"دشمنان ملت کورد در هر چهاربخش کوردستان با شیوه‌های جداگانه تلاش می‌نمایند در سکوت بین‌المللی به موجودیت کوردها و دستاوردهای آنان پایان دهند و به خلق‌های منطقه را با قتل‌عام مواجه کنند."

سهیلا محمد در ادامه سخنان خود به استفاده ترکیه از سلاح‌های شیمیایی علیه نیروهای گریلا اشاره کرده و گفت:"فاشیسم ترک علیه گریلا و مناطق حفاظتی میدیا از هر نوع سلاح ممنوعه استفاده کردند. گردانندگان باشور کوردستان مسئول شهادت نیروهای گریلا در خلیفان هستند. به همین دلیل این اقدام یک خیانت بزرگ است.:

سهیلا محمد در خاتمه سخنان خود گفت:"ما به عنوان کمیته آموزش با حضور در دروازه مرزی سمالکا حمایت خود را از تحصن‌کنندگان اعلام می‌داریم و خواستار تحویل دادن جنازه شهیدان خلیفان هستیم و از پ.د.ک می‌صواهیم تا از خانواده شهیدان پوزش بخواهد."