یژا ستار: آینده‌ی آزاد با صیانت از پ.ک.ک و رهبری ممکن می‌شود

فرماندهی مرکزی یژا ستار ۴۳مین سالگرد تاسیس پ.ک.ک را تبریک گفته و اعلام نمود:"آینده‌ای آزاد با صیانت از پ.ک.ک و رهبری ممکن می‌شود و با گسترش مبارزات سازمانی محقق خواهد شد."

فرماندهی یگان‌های زنان آزاد (YJA-Star) به مناسبت ۴٣مین سالگرد حزب کارگران کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد و بر عزم نستوه زنان کورد برای تحقق آزادی تأکید کرده است.

در بیانیه‌ی یژا ستار آمده است:

ما با شور و شوق چهل و سومین سالگرد تاسیس حزبمان را گرامی می‌داریم. در این ۴۳ سال ما قربانیان بسیاری داده‌ایم و دستاوردهای بزرگی به دست آورده‌ایم. قبل از هر چیز این روز را به رهبری که معمار این مقاومت و پیروزی‌هاست و شهدای قهرمان و میهن‌دوستمان و رفقای مقاومتگرمان تبریک می‌گوییم. از حقی کارر اهل اردو، از جومالی اهل چروم و از عزیز اهل اعزاز، از بوتان‌های رقا و از چرکس هلین تا گلناز و از الفتریای یونانی تا آندریا و اتاکان آلمانی و از باگر نوژین تا لیگرین چیا اهل آرژانتین که از سرتاسر جهان به صفوف پ.ک.ک پیوسته و در اطراف رهبر آپو حلقه زدند. ما یاد همه‌ی این شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم. با مبارزات رفیق سارا که سرشت مقاومتگری حزب ما را به شخصیت تبدیل کرد. ما عهد خود را تکرار می‌کنیم که در صفوف زنان آزاد در وجود رفیق چاوری، آدیفه، دیانا، ساریا، آمارا، روناهی، روکن، آریانا، باران، نوژیان آمد و شیلان گویی راه شهدا را ادامه دهیم.

در ۲۷ نوامبر ۱۹۷۸ پ.ک.ک برای حقیقت خلق کورد که انکار شده بود، با تز "کوردستان مستعمره است" مبارزات خود را آغاز کرد و از همان ابتدا به جنبش فداکاری تبدیل شده و مدت ۴۳ سال است حزبمان با مبارزات آزادی به دینامیک اصلی کوردستان و خاورمیانه تبدیل شده و پیشرفت‌های دیالکتیک در پ.ک.ک بسیار شدید بوده است. علیه تفکر عقب‌ماندگی و تاریکی مبارزه کرده و این تفکر عقب مانده در کوردستان را کنار گذاشته و راه را برای فکر آزاد باز کرده است. در میان خلقی که می‌گفتند، "مرده است"، این حقیقت را آشکار کرد که پیشاهنگ آزادی است. پارادایم زندگی آزادانه پ.ک.ک به امید آزادی برای خلق‌های سرکوب شده و زنان و جهان تبدیل شده است.

زنان امروز علیه هژمون اشغالگری در کوردستان پیشاهنگ مبارزه آزادی هستند. پ.ک.ک زنان و زندگی آزاد را در کنار هم قرار داده و زنان کورد موجودیت خود را در پ.ک.ک یافته‌اند و با اراده‌ی مستقل خود، خود را به ارتش و پیشاهنگ همه‌ی زنان جهان تبدیل کردند. همه‌ی زنانی که به پ.ک.ک ملحق می‌شوند، تفکر آزادی را به دست می‌آورند. در این رابطه پ.ک.ک حزب موجودیت است. پ.ک.ک تضمین کننده این حقیقت است که زنان می‌توانند در آینده آزادانه زندگی کنند.

"پ.ک.ک مانند آبی زلال به درختی که در حال خشکیده شدن بود، رسیده است"

پ.ک.ک به هوشیاری بشریت که هزاران سال است بیهوش شده، تبدیل گشته و بشریت همراه با پ.ک.ک یاد گرفت که می‌تواند خود را از زنجیرها برهاند. پ.ک.ک طغیان زنان و جامعه‌ی بشریت است که تضعیف شده بود و قیام کسانیست که تلاش می‌شد سرکوب شوند. پ.ک.ک مانند آبی زلال به درختی رسیده است که در حال خشک شدن بود. پ.ک.ک علیه همه‌ی آنهایی است که می‌گویند" کوردستانی خیالی در اینجا مدفون است". پاسخی است برای خلق کورد که وحشیانه، زنده زنده کفن پوش می‌شوند. پ.ک.ک زنده کردن تاریخ آگری، درسیم، لیجه، هینی، کوچگری، مهاباد و قامشلو است.پ.ک.ک حزب آزادی زنان کورد است که از کنداف تا ظریفه و از گلناز آگری تا لیلا قاسم هرگز تسلیم نشده‌اند.

در میان پ.ک.ک حقیقت انسان آزاد درست شد. رهبر آپو که مدت نیم قرن است، علیه اسارت به سنبل انسانی آزاد تبدیل شده با مقاومت ۲۲ ساله‌اش، انسان آزاد را بیشتر برجسته کرد. در این چهارچوب پ.ک.ک در سال ۴۳ در زندورا و مام رشو آریس فارس و تپه سور با حقیقت انسان آزاد مقاومت کرد. پ.ک.ک با حقیقت انسان آزاد در بوتان، نیروهای اشغالگر در کوهستان‌های کاتو را شکست داد. به نیروهای اشغالگر در سرحد ضربه زده و در روژاوا و شنگال خودمدیریتی ایجاد کرد. آنچه در ورخله و تابورا عربان کاری کرده است که ارتش اشغالگر ترکیه که وحشیانه می‌جنگند، شکست بخورند، همین انسان‌های آزاد حقیقی است که در میان پ.ک.ک برجسته شده‌اند.

پ.ک.ک و رهبر آپو اشغالگران را نابود کردند

دولت‌های اشغالگر خود را مانند نیروهای خدایی بر جامعه تحمیل کرده و تلاش کردند جامعه را ملزم نمایند به حقیقت دروغین آنها باور کنند. اما رهبر آپو و پ.ک.ک به همه‌ی جهانیان نشان دادند که این بازی‌ها تا چه حد ضعیف هستند و در این مقاومت ۵۰ ساله رهبر آپو و پ.ک.ک به‌راحتی آن‌ها را شکست داده و نقاب چهره‌ی دولت اشغالگر ترکیه را برداشته و روی حقیقی آنها را نشان دادند. هر چند دولت‌های اشغالگر و دولت ترکیه تلاش می‌کنند با وسیله جنگ روانی به پیروزی دست یابند، اما رهبر آپو و پ.ک.ک توانستند، اشغالگران را شکست دهند. سقوط اشغالگران کوردستان که از ۲۷ نوامبر آغاز شده است، با مقاومت امرالی به اوج رسیده و با جنگ انقلابی خلق که برخط زنان آزاد بنیاد نهاده شده است، به پیروزی خواهد رسید.

زنان برخط زنان آزاد پ.ک.ک می‌توانند، از قتل‌عام نجات یابند

همانطور که می‌دانیم در جنگ اشغالگری رژیم ترکیه پایگاه ابر قدرت‌هاست. این وضعیت به این معناست که هر روز مردم ترکیه فقیرتر می‌شوند. باید مردم ترکیه این وضعیت را نپذیرند و اجازه ندهند که نان سفره‌های آنها و آزادیشان دزدیده شود. برای پایان دادن به این سیستم فاشیست که هر روز آنها را سرکوب می‌کند، باید به صورت سازمان یافته مبارزه کنند. مسموم کردن دولت ترکیه که امپریالیسم آن را سرپا نگه داشته است، با جامعه‌ای سازمان یافته ممکن می‌شود. زنان و خط زنان آزاد پ.ک.ک می‌توانند از قتل‌عام‌ها نجات پیدا کنند. آنها باید بدانند که پ.ک.ک تنها راه نجات برای زنان و مردم منطقه و مردم جهان است. نباید هیچ کسی این را بپذیرد که نیروی خلاق پ.ک.ک، رهبر آپو زندانی شود. رهبر آپو و پ.ک.ک با همه فرصت‌ها و توان خود پیشاهنگی راه آزادی را انجام می‌دهند. آنکه آزادی را به دست می‌آورد، موضع‌گیری سربلندانه‌ی و سازمان یافته‌ی خلقمان است. آینده‌ی آزاد با صیانت از پ.ک.ک و رهبری و پیشرفت مبارزات سازمان یافته با پیشاهنگی آنها ممکن می‌شود.

پ.ک.ک از حقی‌ها تا مبارزان زندان آمد، از خلق میهن‌دوست که در قیام شهید شدند، تا صدها هزار شهیدمان که در کوهستان تا دشت‌های هر چهار بخش کوردستان شهید شدند، پ.ک.ک هدیه‌ی رهبری برای ما زنان است. هدیه‌ای که از رهبر به ما زنان رسیده است را مانند چشمانمان محافظت کرده و به آن اهمیت می‌دهیم و آن را گسترش خواهیم داد. پ.ک.ک نیروی اکین، زارین، آفزم و نوژین، نودا، ایلم، سما، نالین، دیدار، کوچبر، تارا، برچم و شیلان است که در هر چهار بخش کوردستان برای زندگی آزاد مبارزه کرده و شهید شدند. پ.ک.ک حزب هزاران شهید آزادی است. وظیفه‌ی اصلی ما به عنوان یژا ستار محافظت از پ.ک.ک و دستاوردهایش است. برای این هدف با شعار مقاومت ورخله یک بار دیگر می‌گوییم "تا استخوان‌هایمان ذوب شوند، می‌جنگیم" و بدون شک مبارزاتمان با سربلندی به هدف خود می‌رسند."