دولت اشغالگر ترکیه در آستانه شکست است؛ پ.د.ک را در مقابل گریلا قرار می‌دهد | یادداشت

در حملات اخیر اشغالگران، آنچه بر علیه نیروهای جنبش آزادیخواهی کوردستان صورت می‌گیرد، تلاش برای اجرای سیاست "کشتن کوردها به دست کوردها" [=کوردکشی] است که اکنون به روشی کلاسیک تبدیل شده است.

◼️ در زمانی که نیروهای انقلابی، دمکراتیک، میهن‌پرست و مدافع خلق برای زندگی برابر و آزاد خلق‌ها مبارزه می‌کنند، نیروهای دولتی مبتنی بر توسعه‌طلبی امپریالیستی برای سلطه‌طلبی جنگ می‌کنند. مرکز این جنگ خاورمیانه است، به خصوص در هر چهار بخش کوردستان.

وضعیت جاری در خاورمیانه به گزاف نگفته باشیم زیر و رو می‌شود، تغییری که به نفع مردم باشد، خود را از هر طرف تحمیل می‌کند. پدیده تغییر گاهی خود را در مدت زمان کوتاهی تحمیل می‌کند که مردم آن را به خاطر نمی‌آورند. راه تغییر حاکمان فعلی، از کوردستان می‌گذرد. مبارزات نیم قرن رهبر آپو و پ.ک.ک نشان داد که عامل تعیین کننده در خاورمیانه مبارزه در کوردستان است. مقاومت مسلحانه جنبش آزادی‌خواه کوردستان به پیشاهنگی رهبر آپو ۳۷ سال است که در کوردستان علیه استبداد حاکمان و دولت‌مداران به جنگی سرنوشت‌ساز تبدیل شده است. مبارزات گریلاها نیز چراغ امید و سرمشق همه بشریت بوده است.

دولت اشغالگر ترکیه از ۲۳ آوریل با حملات خود به مناطق متینا، آواشین و زاپ، می‌خواهد مناطق و کوه‌های تحت کنترل گریلاها را از بین ببرد، خلق کورد و خلق‌های کوردستان را قتل‌عام کند و سلطه خود را تحمیل کند. به همین خاطر حملات سنگینی می‌کند. جنگی که امروز در کوردستان در جریان است، یک "جنگ ویژه" است. "جنگ ویژه" که امروز بوسیله دولت متجاوز ترکیه به راه افتاده است، ریشه در تاریخ دارد. مبنای تاریخی آن با تکیه بر تجربیات امپریالیسم، از عبدالحمید گرفته تا مصطفی کمال، است.

دولت فاشیست- اشغالگر ترکیه از روش‌های بسیاری علیه جنبش آزادی‌خواه کوردستان استفاده می‌کند. با استفاده از "جنگ ویژه" سعی در پیروزی در جنگ نسل‌کشی دارد. نیروهای ترک بار دیگر در متینا، آواشین و زاپ با مقاومت گریلاهای قهرمان کوردستان شکست خورده‌اند. نیروهای شکست خورده دولت ترک، با عناوین مختلفی، حملات را انجام می‌دهند، حملات را برنامه‌ریزی می‌کنند و از گروه‌های بومی و نوکر تحت عنوان جاش استفاده می‌کند و همچنین شبه‌نظامیان مزدور در کنار نیروهای اشغالگر ارتش را به کار می‌گیرد و با استفاده از تیمهای ویژه از تاکتیکهای "جنگ ویژه" علیه گریلاهای جنبش آزادی‌خواه کوردستان استفاده می‌کند.

دولت فاشیست-اشغالگر ترکیه موجودیت خود را بر اساس نابودی کوردها بنا نهاده است. به همین دلیل است که با حملات ۲۳ آوریل به مناطق متینا، آواشین و زاپ، بار دیگر با تمام قدرت خود و با وحشیگری حمله می‌کند و با هر هزینه‌ای، می‌خواهند گریلاها را از بین ببرند و خلق کورد را نابود کنند. این اشغالگران در جنگ خود علیه کوردستان هیچ هنجار، مرز، حقوق و قانونی را به رسمیت نمی‌شناسند.

جنگی که امپریالیسم در همه جهان، به ویژه در خاورمیانه علیه خلق‌ها انجام می‌دهد، امروز در کوردستان و به دست دولت فاشیست ترکیه ادامه دارد.

همانطور که رهبر آپو ارزیابی کرده است، در جنگ کنونی اشغالگری که علیه نیروهای آزادی‌خواه کوردستان در جریان است، اجرای سیاست "کشتن کوردها به دست کوردها" است که به یک روش کلاسیک تاریخ تبدیل شده است. اگر اشغالگران تا حدی به اهداف خود رسیده باشند، نقش این سیاست در اینجا مهم است.

"جنگ ویژه" با سیاست "کشتن کوردها به دست کوردها" از سال‌های اولیه و همچنین از اوایل دهه ۱۹۹۰ تا اواخر ۲۰۰۰ علیه مبارزان آزادی‌خواه انجام شد. در این راستا رویکردهایی که مبارزان آزادی‌خواه دارند، نشان می‌دهد آنها در این زمینه تجربه کافی دارند.

دولت اشغالگر ترکیه اکنون با ابزارها و فنون مدرن به مردم کوردستان، جغرافیا و گریلاهای کوردستان در شمال و جنوب کوردستان حمله می‌کند.

با اعزام نیروهای پ.د.ک [پارت دمکرات کوردستان] از ۵ ژوئن به منطقه متینا، می‌توان فهمید که پ.د.ک در هنگامه نسل‌کشی رژیم ترکیه به پرچم‌داران سواران حمیدیه در این دوره تبدیل شده است. در عمل، مشخص شد که دولت ترکیه در چارچوب "طرح نابودی" برای از بین بردن گریلاها و قتل‌عام خلق کورد، نقش عمده‌ای را به پ.د.ک داده است.

با یادآوری چند رویدادی که پس از ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۵ رخ داده است، این واقعیت عملی را مشاهده می‌کنیم؛

* بستن مداوم دروازه مرزی سیمالکا به روی مردم روژاوا

* مختصات حملات هوایی در مناطق دفاعی میدیا از سال ۲۰۱۵ توسط سامانه ایجاد شده بین سازمان اطلاعاتی میت ترکیه و پاراستن پ.د.ک انجام می‌شود. در نتیجه دادن این مختصات، صدها گریلای کوردستان به شهادت رسیده‌اند.

* بین سالهای ۲۰۱۶-۲۰۱۷، پیشمرگه‌های روژ به درخواست دولت اشغالگر ترکیه به شنگال حمله کردند (دو جنگجوی ی.ب.ش که سعی کردند جلوی این حملات را بگیرند و نیز خبرنگار "نوژیان ارهان" در این حملات به شهادت رسیدند).

* در شهرهای شلادزه و آمیدی، جوانان و مردمی که در برابر ارتش اشغالگر ترکیه به پا خاستند، توسط هواپیماهای جنگی دولت اشغالگر ترکیه در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بمباران شدند و به شهادت رسیدند.

* پس از سال ۲۰۲۰، نقاط عبور و مرور مناطق دفاعی میدیا محاصره شد. در این چارچوب، نیروهای پارت دمکرات کوردستان علی رغم همه هشدارهای جنبش آزادی‌خواه کوردستان، با دستور میت ترکیه، پایگاههایی را در زینی ورته ایجاد کردند و ۳ گریلا که برای هشدار به این پایگاهها رفته بودند در هنگام بازگشت، توسط هواپیماهای جنگی ترکیه شهید شدند.

* نیروهای پ.د.ک در سال ۲۰۱۴ با حمله داعش به شنگال از شنگال فرار کردند. در پاسخ، نیروهای ه.پ.گ و یژا ستار برای محافظت از مردم ایزدی در منطقه علیه داعش جنگیدند و مردم ایزدی را از فرمان بزرگ نسل‌کشی نجات دادند و پیشاهنگ تشکیل نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش شدند و سپس در سال ۲۰۱۸ از منطقه خارج شدند. پ.د.ک آنچه را كه داعش نتوانست در شنگال انجام دهد خواست با عراق تحت عنوان توافقنامه بغداد-هولیر به انجام رساند. برای این منظور مختصات [نقاط نظامی] موجود در شنگال را در اختیار دولت اشغالگر ترکیه قرار داد تا هدف حمله هوایی قرار داده شوند.

* در منطقه گاره، پایگاه‌هایی که پ.د.ک ۲۵ سال است در آن حضور ندارد، بازسازی شده و پایگاه‌های جدیدی ساخته شده است.

* اخیراً، به منظور محاصره مناطق متینا و قندیل، نیروهای نظامی زیادی را به حاج عمران اعزام کرده است (کوه‌های هلگورد، بالکایتی)

* با دادن اطلاعات، دیار غریب، عضو شورای رهبری ک.ج.ک را به شهادت رساندند.

* با دادن اطلاعات، قاسم انگین، عضو شورای رهبری پ.ک.ک را به شهادت رساندند.

در ۶ سال گذشته صدها مورد از این قبیل اقدامات و اتفاقات رخ داده است. حملات اشغالگران در ۲۳ آوریل ثابت کرد که پ.د.ک در میان خیانت بزرگی به سر می‌برد و در روند کوردکشی فعالانه نقش داشته است.

حضور پ.د.ک در میادین جنگی نشان می‌دهد که دولت اشغالگر ترکیه چقدر در شرایط سختی به سر می‌برد که در برابر مقاومت تاریخی گریلاها از حسابرسی تاریخی خود فرار می‌کند. سوق دادن پ.د.ک به میادین جنگی در چارچوب "جنگ ویژه" صورت می‌گیرد. ترک‌ها می‌خواهند به دست پ.د.ک، گریلاها را از بین ببرند.

اکنون دولت ترکیه در تلاش است تا گریلاها را به زمین خود بکشاند. بنابراین، دولت ترکیه به جای جنگ با گریلاها، نیروها و موانع مختلفی را در مقابل گریلاها قرار می‌دهد.

از طریق همکاری و نوکری پ.د.ک، با مزدوران شبه نظامی مانند داعش، با جاش‌ها، موانع مختلفی را در مقابل گریلاها قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند مقاومت گریلا را در هم بشکنند. کوردستان و تاریخ آن همیشه شاهد شکست این اقدامات "جنگ ویژه" بوده‌اند.

این روش‌های "جنگ ویژه" دولت اشغالگر ترکیه باید درک و مورد ارزیابی قرار بگیرد و علیه آن مبارزه صورت گیرد.

روشن است که جنگ بدتر و حتی گسترده‌تر خواهد شد. بگذارید هر طور که می‌خواهند، حمله کنند، مهم نیست که از چه روش‌های کثیفی استفاده کنند، پایان کار بی‌نظیر خواهد بود. رهبر آپو، پ.ک.ک و خط‌مشی فداییان مقاومت، همیشه پیروز شده‌اند. این واقعاً توسط تاریخ ثابت شده است. شکست اشغالگران فاشیست روند جدیدی را در خاورمیانه آغاز می‌کند. درست مثل داعش که در روژآوا شکست خورد.◻️