نهاد ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه: ٢ میلیون و ۴٧۶ هزار امضا جمع‌ کردیم

نهاد ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه اعلام کرد که برای خارج کردن نام پ.ک.ک از 'لیست ترور' تاکنون حدود ٢ میلیون و پانصد هزار امضا جمع‌آوری کرده‌اند. این نهاد از تمامی کمیته‌ها و افرادی که در این کارزار سراسری جای گرفته‌اند قدردانی کرده است.

ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه امروز در نشستی مطبوعاتی نتایج کارزار جمع‌آوری امضا برای خارج کردن نام حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) از 'لیست ترور' را با افکار عمومی در میان گذاشت. نشست در استادیوم ١٢ مارس قامشلو برگزار شد.

فرزنده مونزور سخنگوی نهاد ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه و ندا علی صالح عضو کنگره ستار متن بیانیه‌ای را به زبان‌های کوردی و عربی قرائت کردند.

در بیانیه آمده است:

"پس از پایان آکسیون‌های دمکراتیک با هدف خارج کردن نام پ.ک.ک از 'لیست ترور' اروپا و آمریکا، در نتیجه آنچه که نقض بزرگی علیه این حزب محسوب می‌شود بخش‌های بزرگی از خلق‌های خاورمیانه و طیف‌های آن، ادیان متنوع و ملیت‌های متعدد آنها به ویژه خلق کورد به پاس قدردانی از تلاش‌ها و فداکاری‌های حزب در راستای تحقق اخوت خلق‌ها، همزیستی و برابری جنسیتی بر اساس فلسفه دمکراتیک ملت پشتیبانی خود را از این حزب بیان نمودند.

ما اعضا و حامیان ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه و شهرهای حلب و دمشق در همبستگی با ابتکار جهانی که شعار «عدالت بین‌المللی برای کوردها» برای حذف نام پ.ک.ک از "لیست ترور" و بر اساس باور ما به اینکه مبارزه پ.‌ک‌.ک مبارزه‌ای مشروع برای آزادی و دمکراسی است که در منشور ملل متحد و اصول کلی آن در مواد ١-٢ میثاق بین‌المللی که شامل حق تعیین سرنوشت می‌باشد، کارزار جمع‌آوری امضا میان خلق کورد، عرب و طیف‌های گوناگون جامعه مدنی، روشنفکران و احزاب را آغاز کردیم.

لازم می‌دانیم اعلام کنیم که دولت ترک از دویست سال پیش سیاست قتل‌عام و انکار را با هدف ریشه‌کن کردن علیه کوردها و خلق‌های اصیل در پیش گرفته است. به همین دلیل جنبش‌ها، خیزش‌ها و انقلاب‌های در کوردستان ظهور کردند و جدیدترین آنها حزب کارگران کوردستان می‌باشد که در برابر تروریسم دولت ترک مقاومت می‌کند. رژیم ترک بیش از ۴٠٠٠ روستای باکور کوردستان به آتش کشیده و ویران کرده است. همچنین مناطق نصیبین، جزیره و قلعه تاریخی آمد را تخریب کرده است.  

همچنین در عفرین، سریکانی و گری سپی به جنایت علیه بشریت دست زدند، از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی علیه گریلا در زاپ، آواشین و مناطق دیگر باشور کوردستان بهره گرفتند. به شیوه‌ای آشکار از داعش و النصره که در رأس سازمان‌های تروریستی در جهان می‌باشند حمایت می‌کنند. کشتن امرای داعش به نام‌های ابوبکر البغدادی و عبدالله القرداشت در فاصله یک کیلومتری مرز ادلب با ترکیه اثبات این واقعیت می‌باشد.

در حالیکه رزمندگان حزب کارگران کوردستان با تقدیم هزاران شهید و مجروح نقش برجسته‌ای در آزادسازی مناطق وسیعی در سوریه و عراق از چنگ تروریسم داعش، جبهه النصره و فرقه‌های آنها داشتند. در پاسداشت این فداکاری‌ها، ما کارزار جمع‌آوری امضا را گسترش دادیم و ٢۴٧۶١٧٣ امضا گردآوری کردیم. در این چهارچوب از همه کمیته‌های ابتکار عمل خلق و تمامی افرادی که در این کارزار شرکت کرده‌اند قدردانی می‌کنیم."