آغاز کنفرانس رایزنی ملی روژهلات کوردستان در سوئد

کنفرانس دو روزه‌ی رایزنی ملی روژهلات کوردستان تحت عنوان «وضعیت خلق کورد در روژهلات کوردستان، مواضع و راه‌حل‌ها» از امروز (١۴ سپتامبر ٢٠١٩/ ٢٣ شهریور ١٣٩٨) در شهر استهکلم پایتخت سوئد آغاز شد

   با ابتکار کنگره ملی کوردستان و شرکت دهها نفر از زنان، سیاستمداران، فعالین و شخصیت‌های روژهلات کوردستان کنفرانس دو روزه رایزنی ملی روژهلات در شهر استهکلم سوئد آغاز شد.

   در این کنفرانس دو روزه وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روژهلات کوردستان مورد ارزیابی شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و راههای چاره‌یابی بحران‌ها و مصائب خلقمان در این بخش از میهن به بحث گذاشته می‌شود.

   به گفته برگزار کنندگان کنفرانس رایزنی ملی روژهلات کوردستان در تلاش است تا راههای نزدیکتر کردن جریانهای روژهلات کوردستان، همبستگی و اتحاد ملی کورد و کوردستان را تقویت نماید.

   در اولین روز کنفرانس پیام کنگره ملی کوردستان از سوی ربوار رشید ریاست مشترک ک.ن.ک قرائت شد. در بخشی از پیام آمده است:"بر این باوریم که کنفرانس جاری زمینه گفتگو میان جریان‌ها را فراهم کند و حمایت خلق کورد و تمام طیفهای موجود در روژهلات کوردستان را ضمن صیانت از دستاوردها فراهم خواهد کرد و از این رو کنگره ملی کوردستان فرصتی را برای روژهلاتی‌ها میسر کرده است."

   کنفرانس سپس در چهار پانل ادامه یافت و در هر پانل به ترتیب وضعیت جامعه و بخش‌های مختلف روژهلات کوردستان، وضعیت اقتصادی روژهلات کوردستان، وضعیت زنان در روژهلات کوردستان و در چهارمین پانل هم وضعیت حقوق بشر در روژهلات کوردستان مورد گفتگو قرار گرفت. شرکت کنندگان در کنفرانس در هر پانل پیشنهادات و آرای خود را در مورد مباحث مربوطه با دیگران در میان گذاشتند.

   طبق برنامه کنفرانس فردا در دومین روز پانل «وضعیت سیاسی روژهلات کوردستان مواضع و راه‌حل‌ها» مورد بحث و گفتوگو قرار می‌گیرد. اعلام شد غروب فردا قطعنامه پایانی کنفرانس رایزنی ملی روژهلات کوردستان با افکار عمومی در میان گذاشته می‌شود.

​​​​​​​   شایان ذکر است که کنگره ملی کوردستان در روزهای ١۶ و ١٧ سپتامبر ٢٠١٧ اولین کنفرانس رایزنی ملی روژهلات کوردستان را با شرکت ١٢٠ شخصیت کورد در شهر استکهلم برگزار کرده بود.

بیشتر بخوانید ...
| مفاد قطعنامه نشست مشورتی روژهلات کوردستان در استکهلم- اولین کنفرانس  [در تلگرام اینجا کلیک شود]