"ابتدا از هلی‌کوپتر پرتابشان کردند و سپس با زور به بیمارستان نظامی منتقل شدند"

عثمان شیبان از سوی نظامیان رژیم تُرک در منزلش دستگیر شد و سپس وی را در حالی که سوار یک هلی‌کوپتر ارتش بود از ارتفاع زیاد به زمین پرتاب کردند. صبح روز بعد اشغالگران یکبار دیگر به منزل عثمان رفتند و اینبار او را با زور به بیمارستان نظامی منتقل کردند.

ارتش غاصب ترک روز ١١ سپتامبر تحرکات اشغالگرانه‌ای را در بخش شاخی در استان وان آغاز کرد. در همین روز دو شهروند کورد را به نام‌های عثمان شیبان و سروت تورگوت دستگیر کرد. پس از دو روز گزارش پزشکی این دو کوردستانی نشان می‌دهد که عثمان شیبان (۵٠ ساله) و پدر ٨ فرزند از هلی‌کوپتر در ارتفاع بلند به زمین پرتاب شده است. چماقداران رژیم ترکیه (پلیس) امروز یکبار دیگر به منزل شیبان حمله‌ور شده‌اند.

بنابر گزارش‌های دریافتی از منابع آگاه محلی، چماقداران رژیم ترک با دستور دادگستری جمهوری تُرک عثمان شیبان را به بیمارستان نظامی منتقل کرده‌اند. در مورد اینکه آیا حکم بازداشت شیبان صادر شده یا نه هنوز اطلاعی در دست نیست.

عثمان شیبان از سوی سربازان فاشیست ترک بحدی شکنجه شده است که حافظه خود را از دست داده است. هنوز در مورد چگونگی پرتاب خود از هلی‌کوپتر چیزی به خاطر ندارند.