انتخاب عایشه حسو و انور مسلم به ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک

عایشه حسو و انور مسلم به عنوان روئسای مشترک حزب اتحاد دمکراتیک برگزیده شدند.

هشتمین کنگره حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در دومین روز همچنان ادامه دارد.

پس از رأی قاطع شرکت کنندگان در کنگره به اساسنامه انتخابات برای برگزیدن روئسای مشترک حزب اتحاد دمکراتیک برگزار شد. هر یک از عایسه حسو و انور مسلم به عنوان روئسای مشترک حزب اتحاد دمکراتیک برگزیده شدند.

پس از برگزیدن روئسای مشترک اکنون شورای مرکزی حزب انتخاب می‌شوند.

روئسای مشترک پ.ی.د کیستند؟

عایشه حسو اهل روستای شیخ خوروی بخش بلبلی کانتون عفرین اشغالی است. او در ٧ مه ١٩٧٨ متولد شده است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در حلب به پایان رسانده و قبل از پایان تحصیلات در دانشکده ادبیات حلب به صفوف مبارزه انقلاب کوردستان پیوسته است. پس از انقلاب خلق‌های سوریه در سال ٢٠١١ در فعالیتهای مبارزاتی در جنبش جامعه دمکراتیک (تَو-دَم) جای گرفت و پس از آن به عنوان رئیس مشترک شعبه عفرین جنبش تو-دم مسئولیت اداره این جنبش را برعهده گرفت. وی سپس در کنگره زنان ستار و همچنین اداره خودمدیریتی کانتون عفرین جای گرفت. عایشه حسو در هفتمین کنگره پ.ی.د همراه با شاهوز حسن به ریاست مشترک این حزب برگزیده شد.

انور محمد فایق مسلم سال ١٩٧۶ در کوبانی چشم به جهان گشوده است. وی فارغ التحصیل دانشکده حقوق حلب می‌باشد. وی سال ٢٠٠۵ همراه با گروهی دیگر از وکلا و حقوقدانان کورد اهل حلب، منطقه جزیر و فرات کمیته دفاع از زندانیان سیاسی سوریه را تأسیس کرد. این سازمان سپس به «ماد» تغییر نام داد. او در آغاز انقلاب خلق‌های سوریه روز ١١ ژانویه ٢٠١١ از سوی نیروهای امنیتی رژیم بازداشت شد و پس از سه ماه حبس در ٢ آوریل همان سال آزاد گردید. وی سپس به انقلاب روژاوا ملحق شد و به عضویت کمیته روابط عمومی جنبش جامعه دمکراتیک درآمد. با اعلام سیستم خودمدیریتی کانتون‌های روژاوا انور مسلم به عنوان ریاست خودمدیریتی کانتون کوبانی برگزیده شد. او در جریان حمله ماه آگوست ٢٠١۴ تبهکاران داعش به کوبانی در این شهر ماند و تا آزادی کامل این شهر در ٢۶ ژانویه ٢٠١۵ دوشادوش مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ از کوبانی دفاع کرد. وی سپس در ۶ نوامبر ٢٠١٨ به سمت ریاست مشترک اقلیم فرات که متشکل از دو کانتون کوبانی و گریسپی بود برگزیده شد و تا پایان سال ٢٠١٩ در این سمت باقی ماند.