بایدمیر: غیر از اتحاد ملی هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد

عثمان بایدمیر پارلمانتار پیشین ه.د.پ در مراسم پشتیبانی از هلال احمر اعلام کرد، کورد غیر ازاتحاد ملی هیچ انتخاب دیگری ندارد.

انجمن خلق کورد ریادینگ برای پشتیبانی از هلال احمر مراسمی برگزار نمود. عثمان بایدمیر پارلمانتار اسبق ه.د.پ، عضو کوبانی‌هاوس که توسط یک گروه آنتی فاشیست تاسیس شده است، مادران شهدا، وکیل نجلا آری نماینده‌ی هلال احمر در بریتانیا و تعداد زیاد دیگری در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم خیمه هلال احمر، پوسترهای عبدالله اوجالان و پرچمهای ی.پ.گ نصب شده و به نمایش در آمدند.

نجلا آری از طرف هلال احمر اعلام کرد، مراسم پشتیبانی از هلال احمر بسیار بامعنیست و همچنین موضع گیری خلق کورد میهن دوست را نشان می‌دهد.

پشتییانی به صورت بسیج عمومی

آری گفت، "خلق کورد با میهندوستی و با پشتیبانی و اتحاد در مقابل نیروهای وحشی و ارتجاعی ایستادگی می‌کند. اما فرصت کوتاه است، وضعیت دشوار است و همینها سبب درد و رنج می‌شوند. با پشتیبانی از هم ما می‌توانیم دردها و رنجهایمان را التیام بخشیم. این حمایت به پاسخی در مقابل حمله علیه شرف انسانیت تبدیل می‌شود."

در این مراسم هوزان زینا، کاپه، گروه موزیک صدای زینی وابسته به انجمن خلق کورد در بریتانیا به اجرا پرداختند.

بایدمیر: غیر از اتحاد ملی هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد

عثمان بایدمیر پارلمانتار اسبق ه.د.پ در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت، "ما درخواست اتحاد از احزابمان و از پیشاهنگانمان داریم. خواهان دیپلماسی مشترک هستیم."

بایدمیر همچنین گفت، زمان آن نیست در داخل به جنگ احزاب بپردازیم. باید حس ملی پیش از هر چیز باشد. بر این باورم که ما می‌توانیم کوردستان مقدس را در دل و درونمان به همه‌ی جهان برسانیم.

بایدمیر همچنین اعلام کرد، اگر احزاب کورد با هم متحد می‌شدند، اردوغان نمی‌توانست روژاوا را اشغال کند. بایدمیر گفت، "غیر از اتحاد ملی خلق کورد هیچ انتخاب دیگری ندارد."