برخلاف ادعاها دولت آلمان تسلیحات بیشتری به رژیم تروریست ترکیه فروخته است

دولت آلمان فروش اسلحه را به بالاترین سطح خود رسانده است و بهترین مشتری اسلحه‌های آلمان هم رژیم تبهکار ترکیه است

آلمان میزان فروش اسلحه به كشورهای خارجی را در ١٠ ماه گذشته به بالاترین سطح خود رساند. آلمان در سال جاری قراردادهایی فروش اسلحه با ارزشی بالغ بر ٧ میلیارد یورو  به امضا رسانده و بر خلاف ادعاهای یک ماه گذشته به فروش اسلحه به ترکیه ادامه داده است.

اطلاعات منتشر شده وزارت اقتصاد حکومت آلمان در مورد قرارداد فروش اسلحه به کشورهای خارجی همه را متحیر کرد. وزارت اقتصاد آلمان به پرسش حزب چپ این کشور پاسخ داد و گفت که از آغاز سال ٢٠١٩ به میزان ٧.٢۴ میلیارد یورو قرارداد فروش اسلحه به کشورهای دیگر امضا شده است. آلمان به این ترتیب بیشترین میزان فروش اسلحه را پس از سال ٢٠١۵ به خود دیده است. آلمان در این سال ٧.٨۶ میلیارد یورو اسلحه به دیگران فروخته بود.

دولت آلمان از آغاز سال ٢٠١٩ میزان ١.٧٧ میلیارد یورو اسلحه به كشورهای اتحادیه اروپا و ناتو فروخته است و بزرگترین مشتری اسلحه‌های آلمانی در ناتو رژیم ترکیه است. حکومت آلمان ماه گذشته میلادی پس از افزایش نارضایتی گسترده افکار عمومی در قبال حمله اشغالگرانه دولت ترک به شمال و شرق سوریه مدعی شده بود که فروش اسلحه به آنکارا را متوقف کرده است. آلمان علاوه بر ترکیه به كشورهای جزایر، مصر، قطر، آمریکا، بریتانیا، نروژ، استرالیا و کره جنوبی نیز اسلحه فروخته است.