بیانیه ی.ب.ش در مورد انفجار منطقه شرف‌الدین و ادعاهای کذب پ.د.ک

ی.ب.ش در بیانیه‌ای با اشاره به انفجار یک خودرو در منطقه شرف‌الدین اعلام کرد؛ علی‌رغم اینکه این حمله در منطقه تحت کنترل نیروهای پ.د.ک روی داد اما رسانه‌های این حزب تلاش دارند این حمله را برای سیاه‌نمایی امنیت شنگال مورد استفاده قرار دهند.

مرکز رسانه‌ای یگان‌های مقاومت شنگال در بیانیه‌ای اعلام کرد، شب گذشته ساعت ٢٠:۴۵ یک خودرو در نزدیکی آرامگاه شرف‌الدین که مرکز مقدسی برای جامعه ایزدی است منفجر شد.

ی.ب.ش افزود است هنوز از دلایل انفجار این خودرو و یا هویت عاملان حمله احتمالی اطلاعی در دست نیست.

ی.ب.ش به تبلغیات مراکز دروغ‌پراکنی پ.د.ک اشاره کرده و می‌افزاید: آنچه جلب توجه می‌نماید این است که برخی نیروها و رسانه‌های پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) مدعی شده‌اند که این انفجار در نتیجه حمله‌ای هوایی رخ داده است. زمانی که این خودرو منفجر شد نه پهپادهای بمب‌افکن و نه هواپیمای جنگی بر فراز آسمان منطقه حضور نداشتند."

ی.ب.ش افزوده است که محل انفجار خودرو دور از مناطق تحت کنترل مبارزان ی.ب.ش بوده و تحت نظر شبه‌نظامیان وابسته به پ.د.ک است.

ی.ب.ش تبلیغات رسانه‌های پ.د.ک در مورد این رویداد را بخشی از سیاست مانع‌تراشی برای بازگشت ایزدیان به شنگال عنوان کرده و می‌افزاید:"می‌خواهند بگویند که شنگال دارای امنیت نیست، اما واقعیت این است که پس از مبارزه‌ای شش ساله، امنیتی که در شنگال وجود دارد نه در عراق و نه در باشور کوردستان موجود نیست. آنانی که با این بازی‌ها درصدد تخریب امنیت و استقرار شنگال هستند به هدف خود نخواهند رسید."