روزنامه آفتون بلادت: اردوغان دمکراسی را ریشه‌کن کرد

  روزنامه‌ی آفتون بلادت درخواست حزب لیبرال سوئد را برای نام گذاری ۲۴ آوریل/ ۴ اردیبهشت به نام "یادبود قتل‌عام ارمنیان"‌ منتشر کرد.

  روزنامه‌ی آفتون بلادت درخواست حزب لیبرال سوئد را برای نام گذاری ۲۴ آوریل/ ۴ اردیبهشت به نام "یادبود قتل‌عام ارمنیان"‌ منتشر کرد. همچنین این روزنامه واکنش تندی را دربرابر دولت ترکیه نشان داده و اعلام کرده است در ترکیه اثری از دمکراسی باقی نمانده است.

  آفتون بلادت از روزنامه‌های معروف سوئد سخنان ۲ تن از نامزدان حزب لیبرال در اتحادیه‌ی اروپا و ۲ تن از مسئولان حکومتی این کشور درباره‌ی قتل‌عام ارامنه و سریانی‌ها را منتشر کرد. در این مقاله درخواست شده است که روز ۲۴ آوریل/۴ اردیبهشت به نام " یادبود قتل‌عام ارامنه- سریانیان" نامگذاری شود.

  در مقاله‌ی این رونامه آمده است با گذشت ۱۰۰ سال از این قتل‌عام هنوز ترکیه این نسل‌کشی را انکار می‌کند و هر کس که درباره‌ی این قتل‌عام سخن بگوید، به دادگاه کشیده می‌شود.

 

اردوغان دمکراسی را ریشه‌کن کرد

  نمایندگان و صاحب‌نظران اعلام کرده‌اند پس از گفت‌وگوهایی جدی در رابطه با عضویت ترکیه در اتحادیه‌ی اروپا، این كشور در زمینه دمکراسی و حقوق بشر عقب‌نشینی بسیاری نموده است. در این مقاله اظهار شده است که طیب اردوغان با دستیابی به ریاست جمهوری ترکیه دمکراسی را ریشه کن کرده است، ‌حمله و فشار بر کردها و نقض قوانین و حقوق از نشانه‌های آن است.

  در مقاله آمده است که حقوق اقلیت‌ها به کلی نقض شده و ریشه‌کن شده است. همچنین آمده است؛"درباره‌ی اقلیت مسیحی می‌توان گفت که به کلی نابود شده‌اند."

  رهبران حزب لیبرال، به دلیل تصمیم امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای نامگذاری ۲۴ آوریل / ۴اردیبهشت به "روز یاد‌بود قتل‌عام ارامنه" از او قدردانی کرده‌اند و اعلام کردند بایستی این مسئله در تمامی اروپا مورد قبول واقع شود.

 

حزب دمکرات مسیحی:‌ درباره‌ی ترکیه صبر ما لبریز شد

  روزنامه‌ی سونکا داگبلادت در تیتر اصلی شماره‌ی دیروز خود درخواست ابا بوش سور ریاست حزب دمکرات مسیحی و سارا سکایتدال و دیوید رگا نامزدان این حزب در انتخابات اتحادیه‌ی اروپا را منتشر کرد که خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحایده اروپا شده بودند.

  در این مقاله آمده است که صبر دمکرات‌ مسیحی درباره‌ی ترکیه لبریز شده است، به همین دلیل باید مذاکرات با ترکیه متوقف شده و این كشور را تحت فشار قرار داد تا دربرابر حقوق بشر و دمکراسی هشیار باشد.