زنان ایزدی از حکومت مرکل اعلام نارضایتی کردند

حکومت آلمان علی رغم درخواست خودمدیریتی روژاوا در مورد آن دسته از تبهکاران داعش که اهل کشور آلمان هستند و اکنون در دست نیروهای ی.پ.گ و ق.س.د اسیر هستند، تاکنون برای تحویل گرفتن این تبهکاران و محاکمه‌ی آنها هیچ اقدامی انجام نداده است

  حکومت آلمان که آنگلا مرکل نخست وزیر آن است، علی رغم درخواست خودمدیریتی روژاوا در مورد آن دسته از تبهکاران داعش که اهل کشور آلمان هستند و اکنون در دست نیروهای ی.پ.گ و ق.س.د اسیر هستند، تاکنون برای تحویل گرفتن این تبهکاران و محاکمه‌ی آنها هیچ اقدامی انجام نداده است

  در زندانها و کمپهای روژاوای کردستان بیشتر از ۲۰۰ عضو آلمانی گروهک تروریستی داعش با زنان و کودکانشان حضور دارند. تاکنون حکومت برلین  به شیوه‌ای کم اهمیت با این موضوع برخورد کرده است.

  فدراسیون انجمنهای زنان ایزدی آلمان در برابر بی‌توجهی حکومت آلمان در مقابل آن دسته از اتباع آلمانی که در روژاوای کردستان، جنوب کردستان، سوریه و عراق جرایم ضد بشری انجام داده‌اند، از وزرای حکومت مرکل و بویژه وزیر دادگستری کاترینا بارلی و وزیر کشور هورست زیهوفر گلایه و شکایت کردند.

  زنان ایزدی اعلام کردند، این دو وزیر تلاشی برای محاکمه‌ی تبهکاران داعش نکرده‌اند به همین دلیل مانع اجرای عدالت شده‌اند. در این شکواییه به درخواست خودمدیریتی شمال سوریه و روژاوا برای محاکمه‌ی تبهکاران داعش اشاره شده است. همچنین به قتل‌عام ایزدیها توسط داعش و بویژه جنایات آنها علیه زنان ایزدی تاکید شده است.

  زنان ایزدی به ماده‌ی ۲۵٨ قانون اساسی آلمان اشاره کرده‌اند که بر اساس آن ممانعت از محاکمه‌ی متهمان جرم محسوب می‌شود .بر اساس این ماده، کسانی که مانع از اجرای عدالت می‌شوند، باید به ۵ سال زندان و جریمه ی نقدی محکوم شوند.

  سخنگوی وزارت دادگستری حاضر نشد به پرسشهای کانالهای WDR و NDR در این زمینه پاسخ دهد و گفت، در این زمینه هیچ حرفی نخواهد زد.

 

"تبهکارانی که آلمان به دنبال آنها می‌گردد در دست ی.پ.گ می‌باشند"

  به گزارش رسانه‌های آلمان، در زندانهای روژاوای کردستان حداقل ۷۱ تبهکار داعش حضور دارند که حکم دستگیری ۲۱ تن از این تبهکاران توسط دادگاههای آلمان صادر  شده است. هر چند ثابت شده است که این افراد مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، اما دولت آلمان هیچ تلاشی برای بازگرداندن آنها به کشور آلمان انجام نداده است.

  حکومت فدرال آلمان همیشه می‌گوید که آنها نمی‌توانند هویت تبهکاران دستگیر شده را تایید کنند. اما در ماه مارس مشخص شد که کارمندان دستگاه اطلاعاتی خارجه‌ی آلمان BND به زندانها و کمپهایی که اعضای داعش در آنها زندانی هستند، رفته و اعضای آلمانی داعش را شناسایی کرده‌اند.