نیروهای مدافع خلق کوردستان: ١۴ اشغالگر در هفتانین کشته شدند

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق اعلام کرد که در عملیات گریلایی یگان‌های زنان آزاد (یژا ستار)، ١۴ نظامی رژیم اشغالگر ترکیه کشته شده‌اند. ه.پ.گ همچنین اسامی سه گریلای شهید را منتشر کرد که در شرنخ به شهادت رسید‌ه‌اند.

ه.پ.گ در رابطه با عملیات‌های نیروهای گریلا و حملات رژیم اشغالگر ترک اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است:

"عملیات‌های نریوهای ما علیه حملات رژیم اشغالگر ترک به منطقه هفتانین از توابع مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارند. جزئیات بیشتر عملیات کارزار انقلابی جنگ هفتانین به شرح زیر است؛

عملیات در هفتانین در دو نقطه

ساعت ٩ و نیم روز ٧ ژوئیه (١٧ تیر) نیروهای یژاستار علیه اشغالگران در تپه قسروکه عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات سنگرها و مواضع دشمن هدف حملات دقیق گریلایی قرار گرفته و منهدم شدند. ١٢ اشغالگر کشته شدند.

صبح امروز (٨ ژوئیه) علیه اشغالگران در ششدارا دو عملیات به انجام رساندند. تک‌تیراندازان یژاستار در این عملیات‌ها دو اشغالگر را به سزای خود رساندند.

روز ٣ ژوئیه در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه خانتور دو رفیقمان به نام‌های «گوران گویی» و «ویان دفریم» به شهادت رسیدند. جزئیات بیشتر در مورد این شهادت این دو رفیق را در اطلاعیه‌ای جداگانه منتشر می‌کنیم.

سه گریلا در بستای استان شرنخ به شهادت رسیدند

روز ٢٧ ژوئن ارتش اشغالگر ترک در منطقه ماسیرو واقع در بخش بستا از توابع استان شرنخ عملیاتی را آغاز کرده بود. اشغالگران سپس با هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپتر اقدام به بمباران منطقه کردند و با هلی‌کوپترهای سیکورسکی اقدام به پیاده‌کردن سربازان خود در منطقه کردند. در این درگیری‌ها فرمانده ما «ساریا بستا» و رفقایمان «ویان» و «آوارش» به شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: مریم کاپلان

   کد سازمانی: ساریا بستا

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: مئیسه- حاجی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ ژوئن ٢٠٢٠ / بستا- شرنخ


   نام و نام خانوادگی: بسنا تومان

   کد سازمانی: وژین آگر

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: جواهر - مصطفی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ ژوئن ٢٠٢٠ / بستا- شرنخ


   نام و نام خانوادگی: موسی بولان

   کد سازمانی: آوارش هلهل

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: منیژه - حسین

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ ژوئن ٢٠٢٠ / بستا– شرنخ

رفیق ساریا بستا سال ١٩٩٠ در جولمرگ چشم به جهان گشود و در سنین جوانی به ماهیت دشمن و رژیم سرمایه‌داری پی برد. رفیق ساریا سال ٢٠٠۵ به صفوف مبارزات آزادیخواهی کوردستان پیوست. از نخستین روز مبارزه در کوهستان‌های کوردستان با دلی سرشار از عشق به میهن و شخصیتی صادق ارزش‌های رفاقت را پاس داشت. وی در سایه‌ی توانمندی و جسارت خویش در مدت کوتاهی به گریلایی دانا مبدل شد. رفیق ساریا با تجارب نظامی، با تجارب ایدئولوژیک و سازمانی به یکی از فرمانده‌های یژاستار مبدل گردید. رفیق ساریا به وظایف و مسئولیت‌های سازمان با موفقیت عمل کرد و در تمامی عرصه‌های فعالیت در قلب همرزمانش جای گرفت.

رفیق وژین آگر اهل وان در خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد و سال ٢٠١۴ با پیوستن به صفوف گریلا به حملات رژیم اشغالگر ترک «نه» گفت. رفیق وژین در بوتان مبارزه‌ای فعالانه را به پیش برده است، در جنگ مبارزی خستگی ناپذیر بود که به وظایف انقلابی خود به گونه‌ای پیروزمندانه عمل می‌کرد. رفیق وژین تا زمان شهادت یکی از فرمانده‌های ارتش یژاستار بوده است.

رفیق آوارش سال ١٩٩٧ در منطقه حزرو از توابع آمد متولد شد. وی در فعالیت‌های جوانان جای گرفته و به سبب افزایش فشارهای رژیم اشغالگر ترک سال ٢٠١۵ به صفوف گریلا پیوست. رفیق آوارش از روز نخست پیوستن به نیروی گریلا با مسئولیت‌پذیری به وظایف انقلابی خود عمل کرد و در جبهه‌های مقدم جنگ با اشغالگران جای گرفت. رفیق آوارش تا لحظه شهادت با فداکاری در تمامی فعالیت‌ها سهیم شده است.

مراتب تسلیت خود را ابتدا به خانواده‌های گرامی هر سه رفیق و عموم خلق میهن‌دوستمان اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که مبارزه آزادیخواهی کوردستان را به پیروزی برسانیم.

تحرکات اشغالگران در کاتو ژیرکا (شرنخ)

ارتش اشغالگر ترک روز ١ ژوئیه در منطقه کانی‌رش واقع در دری قاچی از توابع منطقه کاتو ژیرکا در استان شرنخ عملیاتی نظامی را آغاز کرد و از سوی نیروهای ما تحت نظر قرار گرفت. نیروهایمان پس از مدتی اشغالگران را هدف قرار دادند. در این عملیات ضربات مرگباری بر دشمن وارد شد، تعداد دقیق کشته و زخمی‌های اشغالگران در این عملیات محرز نشده است.

کشته شدن دو کنتراگریلا در کوهستان جودی

روز ۵ ژوئیه نیروهایمان دو عنصر کنترا را به نام «صباح‌الدین گونگور» و «هژار باتمان» که تحت عنوان شکار به کوهستان جودی آمده و در حال عکسبرداری از منطقه بودند شناسایی کرده و آنان را به جرم همکاری با ارتش اشغالگر ترک به سزای عمل خود رساندند. از این دو عنصر مزدور دو قبظه اسلحه، یک بی‌سیم و یک دوربین شکاری ضبط شده است.

تداوم حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه

ساعت ١٩:٣٠ روز ٧ ژوئیه هواپیماهای ارتش اشغالگر ترک منطقه کارکرد و سیدا واقع در زاپ از توابع مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در این حملات هیچ زیانی به نیروهای ما وارد نشده است."