نیروهای مدافع خلق: ۳۴ اشغالگر در هفتانین و سرت کشته شدند

نیروهای گریلا در هفتانین و سرت ضربات کشنده‌ای بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد کردند. گریلاها در هفتانین از ۷ طرف اشغالگران را محاصره کردند، ۲۲ سرباز و مزدور کشته شدند. ۲ هلی کوپتر هم ضربه خوردند. همچنین در سرت ۱۲ نظامی به هلاکت رسیدند.

مرکز اطلاع رسانی و نشر ه.پ.گ در مورد عملیات گریلاهایش بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:

۲۲ سرباز و کنترا مجازات شدند، به یک سکورسکی و یک کبری ضربه وارد شد

نیروهایمان ۸ آگوست در منطقه‌ی هفتانین از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا در چهارچوب عملیات انقلابی جنگ هفتانین ضربات مهلکی به ارتش ترکیه وارد کردند. اطلاعات در مورد عملیات نیروهایمان به شرح زیر است:

ارتش اشغالگر ترک، شب ۷ آگوست با پشتیبانی کنتراهای در دره‌ی پیربولا دست به عملیات اشغالگرانه زد. نیروهایمان نظامیان دشمن را تحت کنترل گرفته و ٨ آگوست ساعت ۰۷:۳۰ از فاصله‌ی نزدیک اشغالگران را هدف قرار دادند. درگیری سنگینی رخ داد. نیروهایمان از ۷ جهت اشغالگران را محاصره کردند و ضربه‌ی سنگینی به آنها وارد نمودند. با روش حمله و سوء قصد عملیات انجام شد و تبدیل به عملیاتی انقلابی علیه اشغالگران شد. همچنین دو هلی کوپتر سیکورسکی و کبری که برای پشتیبانی از تبهکاران به منطقه آمده بودند، هدف قرار گرفتند و به آنها آسیب وارد شد و مجبور به عقب‌نشینی شدند. در این عملیات انقلابی گریلاهایمان ۲۲ سرباز و کنترا کشته شدند و ۸ سرباز و کنترای دیگر مجروح شدند.

تعداد زیادی از نیروهای دشمن کشته شدند و نیروهایمان جنازه‌های دشمن را دیدند و ۴ کیف نظامی و یک دوربین شکاری و تعدادی ابزار نظامی دیگر به دست نیروهای ما افتاد. نیروهایمان مدت طولانی اجساد کشته‌های دشمن را تحت نظر گرفتند اما نیروهای دشمن جرات بازگشت به منطقه را نداشتند. آنها که ضربه‌ی سنگینی خوردند به ناچار منطقه را ترک کردند. در این عملیات رفیقمان وارشین که با روح فرمانده عگید به دشمنان حمله کرد و به شیوه‌ای فدایی جنگید، به کاروان شهدا پیوست.

در هنگام جنگ ارتش اشغالگر دشمن به یک خودروی غیرنظامی و باغ اهالی منطقه حمله کرد.

شبانه جنگنده‌های دشمن نیز پیربولا و مینین را بمباران کردند. این بمباران هیچ آسیبی به نیروهایمان نزد اما باغ و زمینهای کشاوری اهالی منطقه را تخریب کرد.

عملیات نیروهای یژاستار به مناسبت ۱۵ آگوست ؛ ۱۲ سرباز کشته شدند

در چهارچوب عملیات انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گوَر نیروهای یژاستار به مناسبت سالگرد اقدام  ۱۵ آگوست در ۸ آگوست ساعت ۰۹:۳۰ در مابین روستای هیشت و اسیانی منطقه‌ی برواری سرت علیه یک کاروان نظامب ارتش اشغالگر ترکیه عملیات تله‌ی انفجاری انجام دادند. در این عملیات یک خودروی نظامی کبری منهدم شد و ۱۲ سرباز دشمن کشته شدند.

در بانی سه گریلا شهید شدند

۳ آگوست ساعت ۱۴:۰۰ در اطراف کوهستان گابار استان شرنخ ارتش اشغالگر ترکیه در نزدیکی روستای بانی دست به عملیات اشغالگرانه زد. ارتش اشغالگر ترکیه با جنگنده منطقه را بمباران کرد و سپس سربازهایش را به منطقه منتقل کرد. در این عملیات که تا ۵ آگوست ادامه داشت رفقایمان روهات، بروسک و بوتان شهید شدند. در آینده جزئیات شناسنامه‌های رفقای شهید را اعلام خواهیم کرد.

عملیات نظامی در باژیرگان

۲ آگوست ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی باژیرگان منطقه‌ی گور جولمرگ دست به عملیات زد و ۷ آگوست بدون نتیجه به عملیاتش پایان داد.

منطقه‌ی زاپ بمباران شد

جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه در ۸ آگوست ساعت ۱۲:۰۰ روستاهای سیدان، کوروژارو و ورخالی و ساعت ۲۱:۳۰ روستای ساجا در زاپ را بمباران کردند. این بمباران هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نکرد.