٢٩مین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی در اروپا برگزار می‌شود

دیوان ریاست مشترک کنفدراسیون جوامع کوردستانیان مقیم اروپا (ک.ج.د.ک-اروپا) اعلام کرد، ٢٩مین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی که قرار بود ۱۷ و ۱۸ سپتامبر برگزار شود به روزهای ۲۴ و ۲۵ سپتامبر موکول می‌شود.

دیوان ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک کوردها در اروپا بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام نمود، امسال بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره فرهنگ کوردی قرار بود ۱۷ و ۱۸ سپتامبر برگزار شود، اما به ناچار به ۲۴ و ۲۵ سپتامبر موکول شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: برای آنکه جشنواره در زمان خود برگزار شود، ما همه‌ی تدارکات لازم را انجام داده بودیم. هنرمندان حاضر شده بودند، پوسترها چاپ شده و میدان جشنواره نیز آماده شده بود، مهمانان‌ها دعوت شده و همه چیز آماده بود، اما کشوری که قرار بود فستیوال در آن برگزار شود، به ما اعلام نمود، به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توان جمعیت زیادی را گردهم آورد، اما پس از ۲۳ سپتامبر می‌توانید این کار را انجام دهید. ما نیز به ناچار جشنواره را به ۲۴ و ۲۵ سپتامبر موکول کردیم.

همچنین در این بیانیه اعلام شد، جشنواره امسال با شعار "آزادی برای عبدالله اوجالان، جایگاه سیاسی برای کوردستان" برگزار می‌شود و از همه‌ی خلق ما درخواست می‌کنیم تا با جوش و خروش در این فستیوال شرکت کنند.