ابتکار عمل صیانت از کوردستان: روز ١۴ آگوست در دوسلدورف گردهم می‌آییم

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به کوردستان با برگزاری راهپیمایی اعتراضی در شهر دوسلدورف آلمان محکوم می‌شوند. نمایندگان چندین سازمان خواستار حضور کوردستانیان مقیم اروپا و دوستان آنان در این راهپیمایی شدند.

زبیده زمرد و انگین سَوَر روئسای مشترک کنفدراسیون جوامع کوردستانی مقیم اروپا، چیغدم دوران به نمایندگی از یاشاناک دونیا، شفق دنیز به نمایندگی از ADGB، جمیله کریمی به نمایندگی از کژار، ولکان آلتون به نمایندگی از جمعیت اسلامی کوردستان، دیار بکر به نمایندگی از ک.ج.د.ک-باشور، نبَز عبدالله هنرمند اهل جنوب کوردتسان، حجی چلیک به نمایندگی از شورای اجرایی جامعه ایزدیان مقیم اروپا، هوال هورو نماینده فدراسیون علویان مقیم اروپا و روژهلات به نمایندگی از پژاک در نشستی خبری شرکت کردند.

راهپیمایی علیه فاشیسم ترکیه

زبیده زمرد خاطرنشان کرد که ائتلاف جنگ آ.ک.پ/م.ه.پ با هدف قتل‌عام و اشغال جنوب کورستان به حملات خود ادامه می‌دهد و افزود: "ما در قبال این حملات سکوت نمی‌کنیم. از اینرو تمامی کوردستانیان ساکن اروپا را فرامی‌خوانیم تا روز ١۴ آگوست به راهپیمایی علیه فاشیسم دولت ترکیه بپیوندند."

انگین سَوَر نیز اظهار کرد که سکوت در قبال حملات نژادپرستانه علیه کوردها به معنی زمینه‌سازی برای جنگ داخلی کوردهاست و افزود:"حملات فاشیستی به کوردها به روژهلات کوردستان نیز رسیدند. در ایران هم علیه کوردها حملات نژادپرستانه و قتل‌عام در جریان است. این حملات در چهارچوب سیاست کوردستیزی دولت ترکیه صورت می‌گیرند."

سَوَر افزود:"به نمایندگی از طیف‌های شرکت کننده در 'صیانت از کورستان' (Defend Kurdistan) ساعت ١١ روز ١۴ آکوست از مقابل دوسلدورف اچ‌بی‌اف راهپیمایی ضدفاشیستی خود را آغاز می‌کنیم."