آلمان و ممنوعیت‌های تحمیل شده بر حزب کارگران کوردستان

۲۷ نوامبر از اعمال ممنوعیت‌ها بر حزب کارگران کوردستان  ۲۷ سال خواهد گذشت. با گذشت ۲۷ سال از اعمال این ممنوعیت‌ها، این ممنوعیت بیش از آنکه یک مسئله حقوقی بوده باشد، یک تصمیم سیاسی است.

مانفرد کانتر، وزیر کشور آلمان در دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۹۳ پ.ک.ک را ممنوع اعلام کرد و همراه با آن فرایند جرم انگاری کورد در آلمان وارد مرحله‌ای جدید شد. در این دوران می‌توان از سیاستهای فشار و خشونت آمیز و جرم‌نگاری سیستماتیک علیه جامعه کورد در المان سخن گفت. در هیچ نقظه دیگری از جهان، کوردهای دیاسپورا به اندازه کوردهای ساکن در آلمان تحت فشارهای سیستماتیک دولت آلمان قرار نگرفتند.

ممنوعیت پ.ک.ک، هم حقوق و آزادی‌های اجتماع کوردی در آلمان را بسیار محدود کرده است و همزمان دستیابی به راه‌حلی برای مسئله کورد را نیز با محدودیت مواجه می‌کند.

انجمن جامعه آزاد (V) که وظیفه اطلاع‌رسانی جامعه آلمانی در رابطه با کورد را برعهده دارد، براین باور است که این ممنوعیتها یکی از دلایلی است که ما به طور گسترده‌تری با دلایل و نتایج ممنوعیت پ.ک.ک در آلمان مخالفت بکنیم. با اجرای مجموعه فعالیتهایی آنلاین، این گروه می‌خواهد که تاریخ ممنوعیت و نتایج حقوقی آن را برای فعالان کورد در المان توضیح دهد تا با پرسپکتیوهای مبارزه علیه ممنوعیتها تلاش کنند.

تمامی این اقدامات و فعالیتها در کانال یوتیوب جامعه آزاد به صورت مستقیم پخش خواهند شد و لینک آن نیز در وبسایت جامعه آزاد قرار داده خواهند شد.

مجموعه اقدامات و فعالیت‌های پ.ک.ک

۱۲ نوامبر ساعت ۱۹:۰۰  «ممنوعیت پ.ک.ک در تاریخ خود»، نیلوفر کوچ ریاست مشترک کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) به زبان المانی در این رابطه سخنرانی می‌کند.

۱۹ نوامبر ساعت ۱۹:۰۰  «از قفس کوردها؛ به سوی ۱۲۹ سالگی پیگرد حقوقی جبش ملی کورد در آلمان»، وکیل ادیت لونباخ، عضو شورای رهبری انجمن وکلای جمهوریخواه، دکتر پییر ستول و سیاستمدار کورد، مهمت دمیر سخنرانی خواهند کرد.

۲۶ نوامبر: ساعت ۱۹:۰۰  «علیه ممنوعیتهای اعمال شده بر پ.ک.ک چه باید کرد؟»، در این سخنرانی نیز لوکاس تیون وکیل و لارس هارمس ریاست SSW در پارلمان ایالتی Schleswig-Holsteinê و از بنیاد همکاری‌های حقوقی آزادی؛ مونیکا مورس سخنرانی خود را به زبان آلمانی ارائه می‌دهند.

منبع: ozgurpolitika