آرام حانا: گفتگو با هیات دانشگاه ژنو در خصوص جرایم دولت ترک

آرام حانا خاطرنشان ساخت که جرایم ارتکابی از سوی دولت ترک علیه مناطق شمال-شرق سوریه و نقض قوانین بین‌المللی موضع اصلی گفتگوی نشست با هیات اعزامی از دانشگاه ژنو بوده است.

روز گذشته شورای نظامی سریانی از هیات دانشگاهی ژنو استقبال کرده و تحولات اخیر در منطقه، اقدامات و نقض قوانین مداوم از سوی دولت اشغالگر ترک را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

در خصوص این نشست که در مقابل دوربینهای خبری برگزار شد، سخنگوی رسمی شورای نظامی سریانی، آرام حانا طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار اظهار داشت: ما در خصوص جرایمی که در منطقه ما در طول این چندین سال روی داده‌اند، با هیات دانشگاه ژنو گفتگو کردیم؛ اعلام نمودیم که این اقدامات برخلاف قوانین بین‌المللی بوده و از سوی تبهکاران داعشی انجام گرفته‌اند و در نهایت این جرایم از سوی دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن ادامه پیدا می‌کنند.

حانا در ادامه سخنان خود اظهار داشت که ما نمونه‌های بسیاری از این جرایم را برای آنان توضیح داده‌ایم. برای نمونه هدف قرار دادن مراکز خدمات رسانی عمومی و دبستا‌ن‌ها از جمله این موارد بوده‌اند. اقداماتی دیگری از این دست در روستای گوزلیه در جنوب غرب منطقه تل تمر در مسیر شاهراه M4 روی داده است. ما در خصوص تحمیل مجازات حبس ابد نیز با هیات گفتگو کردیم و اعلام کردیم که دولت ترک این مجاازات را بر خلاف قوانین و حقوق بین‌الملل و نادیده گرفتن توافق ماده ۴ ژنو، بر زندانیان ما تحمیل می‌کند. دولت ترکیه شهروندان سوریه را در خاک خودشان دستگیر کرده و بر اساس قوانین ترکیه محاکمه می‌کند.

حانا همچنین تایید کرد که به عنوان نیرویی نظامی به این هیات اعلام کرده است که آنها پایبند توافق بین نیروهای سوریه دمکراتیک و سازمان ملل متحد هستند و این توافق را به عنوان مبنای اصلی برخوردهایشان قرار داده‌اند.