اتحادیه‌ی دانشجویان يهودی خواستار پشتیبانی از خلق کورد شدند

کنگره اتحادیه‌ی دانشجویان یهودی اروپا که چتر سازمان دانشجویان یهودی در دانشگاههای اروپا است، خواستار توقف قتل‌عام خلق کورد شده و از حقوق خلق کورد حمایت نمود.

اتحادیه‌ی دانشجویان یهودی اروپا در کنگره‌ی خود در مورد کوردستان تصمیماتی اتخاذ کرد.

کنگره‌ی سالیانه‌ی اتحادیه‌ی دانشجویان یهودی اروپا با شرکت ۴۰ نماینده در سازمان‌های دانشجویی در کشورهای اروپایی به صورت آنلاین برگزار شد و برای حمایت از خلق کورد فراخوان دادند.

در این پروژه پیشنهاد که با رای همه‌ی اعضای کنگره تصویب شد، اعلام شد خلق کورد در سوریه و عراق در مبارزه با داعش نقش مهمی ایفا کرده و این نقش در سال ۲۰۱۴ در شنگال مانع قتل‌عام و پاک‌سازی ایزدی‌ها شد.

در این پروژه آمده است، بیشتر از ۱۱ هزار مبارز کورد برای آزاد کردن همسایه‌هایشان و هم پیمانهایشان از بنیادگرایی در این مبارزات زندگی خود را از دست دادند و علی‌رغم اینها خلق کورد تنها رها شده است.

همچنین اعلام شده است، در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ حکومت آمریکا با عقب‌نشینی از شمال سوریه و ایجاد خلا توسط حکومت‌های غربی در منطقه، برای کوردها خطر و تهدید بزرگی پدید آمد.

همچنین اشاره شده است که در ۱۰ سال گذشته چندین بار خطر پاکسازی و قتل‌عام کوردها را تهدید کرده است و آنها در عراق، ترکیه، سوریه و ایران سرکوب شده‌اند. جهانیان نیز در مقابل آن سکوت کرده است همان‌طور که یهودی‌ها نیز پیشتر قتل‌عام می‌شدند.

خطر پاکسازی خلق کورد در این پروژه درخواست شده است، در سطح بین‌المللی از کوردها حمایت شود و به حق تعیین سرنوشت اشاره شده است و اعضای کنگره بندهای زیر را تصویب کرده‌اند:

- برای اینکه یک بار دیگر کوردها تحت چنین ظلمی قرار نگیرند، بسیار مهم است که از نیروهای دفاعی کوردها به طور مستقیم حمایت شود.

- جنبش گرگ‌های خاکستری ترکیه فاشیست در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، ترکیه و سرتاسر جهان به تهدید علیه کوردها، ارمنی‌ها، سریانی‌ها، ترک‌ها و سایر خلق‌ها تبدیل شده‌اند و باید ممنوع شوند.

- طرفداران گرگ‌های خاکستری از هر چهار طرف اروپا به کوردها و سازمانهای اروپایی حمله می‌کنند. به عنوان مثال در ژوئن ۲۰۲۰ در وین و در سپتامبر ۲۰۲۰ در فرانسه حملاتی انجام دادند.

از طرف سازمان‌های یهودی ما معتقدیم که باید از انسان‌های بدون میهن حمایت کنیم، همراه آنها باشیم که مورد ظلم واقع شده و تهدید پاکسازی علیه آنها وجود دارد.

 ایستادگی در مقابل حملات و احترام به حق تعیین سرنوشت

در کنگره‌ی اتحادیه‌ی دانشجویان یهودی در دانشگاههای اروپا این تصمیمات را اتخاذ کردند:

۱- نقش مهم خلق کورد پذیرفته شود که ۶ سال علیه داعش مبارزه کردند.

۲- به پاکسازی سال ۲۰۱۴ در شنگال علیه ایزدی‌ها اعتراف گردد و ژنوساید ایزدی‌ها به رسمیت شناخته شود.

۳- از ترکیه و اتحادیه‌ی اروپا خواسته شود، که به حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه پایان داده شود و مانند آنچه در نوامبر ۲۰۱۹ خانه‌سور شنگال بمباران شد، اجازه‌ی بمباران مناطق کوردی عراق داده نشود و مانع قتل‌عام آنان شوند.

۴- از ترکیه و اتحادیه‌ی اروپا خواسته شود که به ظلم و ستم به خلق کورد در ترکیه و کشورهای همسایه پایان داده شود.

۵- برای پایان دادن به حضور سربازهای ترک در شمال و شرق سوریه از حق تعیین سرنوشت خلق کورد حمایت شده و با اتحادیه‌ی اروپا، حکومت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های مدنی، دانشگاه‌ها، دانشجویان و سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط لابی شود.

۶- برای ممنوعیت گرگ‌های خاکستری و نژادپرست‌های ترک در اتحادیه اروپا، در داخل حکومت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های مدنی و سازمان‌های مرتبط لابی انجام شود.

۷- [اتحادیه] برای آنکه اثبات کند که از خلق کورد حمایت می‌نماید، از حق تعیین سرنوشت و خودمدیریتی دمکراتیک کوردها حمایت می‌کند.