اولا ژلپکه: پرونده قتل‌عام پاریس باید مورد رسیدگی مجدد قرار گیرد

اولا ژلپکه، نماینده حزب چپ آلمان با اشاره به اعتراف اسماعیل حقی پکین در مورد ترور سه زن انقلابی کورد از سوی رژیم ترکیه اظهار کرد:"باید پرونده قتل‌عام مورد رسیدگی مجدد قرار گیرد. سیاستمداران کورد در آلمان لازم است مورد محافظت قرار گیرند."

اسماعیل حقی پکین رئیس سابق ستاد کل اداره اطلاعات در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد که گردانندگان ک.ج.ک (کنفدرالیسم جوامع کوردستان) تنها در قندیل نیستند، بلکه باید در اروپا هم هدف قرار گیرند.

اولا ژلپکه نماینده حزب چپ در مجلس فدرال آلمان در مورد اعتراف پکین به ترور ساکینه جانسز از بنیانگذاران پ.ک.ک، فیدان دوغان نماینده کنگره ملی کوردستان در پاریس و لیلا شایلمز عضو جنبش جوانان کوردستان در روز  ٩ ژانویه ٢٠١٣ در پاریس از سوی رژیم ترک دولت‌های فرانسه و آلمان را به محافظت از سیاستمداران کورد فراخواند و خواستار بازگشایی پرونده ترور سه زن انقلابی کورد و رسیدگی مجدد آن شد.

'اظهارات پکین اقرار به ترور دولتی است'

ژلپکه که پیش از این پرسش‌هایی را در مورد قتل‌عام ٩ ژانویه و فعالیت‌های جاسوسی سازمان میت در خاک آلمان و همچنین تدارکات میت برای سوءقصد به سیاستمداران کورد به مجلس فدرال ارائه کرده است در پی اظهارات پکین خواستار رسیدگی مجدد به پرونده قتل سه زن سیاستمدار کورد در پاریس شد.

ژلپکه خاطرنشان کرد که پس از تحقیقاتی که هم از سوی فرانسه و هم آلمان آغاز شده است باید پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه ترور دولتی بخشی لاینفک از سیاست‌ رژیم اردوگان است، افزود:"سخنان پکین در این مورد اعترافات مهمی هستند. این اظهارات باید مبنای رسیدگی مجدد به پرونده باشد."

'آلمان لازم است از سیاستمداران کورد محافظت کند'

ژلپکه خاطرنشان کرد که سخنان پکین سطح مخاطرات جانی سیاستمداران کورد را به خوبی نشان می‌دهد و افزود که حکومت آلمان در این میان وظیفه‌ای سنگین برای محافظت از سیاستمداران کورد بر عهده دارد. ژلپکه که همزمان سخنگوی حزب چپ در امور داخله است از دولت فدرال آلمان و نخست‌وزیر آنگلا مرکل درخواست کرد:"حکومت فدرال باید این سخنان را جدی تلقی کند. باید از فعالیت‌های حقوقی در داخل کشور محافظت کند. به این ترتیب آلمان پیام واضعی به رژیم اردوغان خواهد داد. بهترین پاسخ به خطرهایی که از ترکیه سرچشمه می‌گیرند این است که قوانین سال‌های دور و دراز علیه پ.ک.ک ملغی شوند."