برگزاری پنل و راهپیمایی از سوی زنان در لینز

به عنوان بخشی از فعالیتهای گرامیداشت 8 مارس، راهپیمایی و پنلی در شهر لینز اتریش برگزار شد. در این مراسم از پارادایم زنانه مبارزات آزادی کوردستان استقبال و بر اهمیت سازماندهی تاکید شد.

به مناسبت 8 مارس، روز جهانی زنان زحمتکش، 8 سازمان غیردولتی مختلف در بدنه پلتفرم زنان روزا مجموعه‌ای از فعالیتها را در لینز اتریش برگزار کردند. فعالیت‌های 8 مارس در مرکز جامعه دموکراتیک کورد با جلسه‌ای با حضور بسمه کونجا، پارلمانتر سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) آغاز شد.

کونجا تصریح کرد که دولت فاشیستی آ.ک.پ - م.ه.پ با هدف قرار دادن زنان کورد که در توسعه مبارزات آزادی پیشاهنگی کرده‌اند، قتل‌عام پاریس اول و دوم را انجام داد و برای اینکه ضربه به این دولتی که بر نسل‌کشی سیاسی، حملات نظامی و سیاست‌های متجاوزگرانه اصرار دارد، وارد کنیم، باید برای یک نظام پارلمانی که بتواند نمایندگی سازماندهی همه اقشار اجتماعی و همچنین رنگ زنان در روند انتخابات آینده کند، بسیج شد.

پلتفرمی با موضوع "ژن، ژیان، ئازادی" و پنلی با موضوع "3 کشور 3 کلمه" برگزار کرد. در این مراسم که زنان کوردستان، افغانستان و ایران گردهم آمدند، بیان شد که اسلام توسط حاکمان مورد سوء استفاده قرار گرفته و خشونت دولتی باعث ایجاد تبعیض جنسی اجتماعی شده است. در پنل، روند تاریخی رمز «ژن، ژیان، ئازادی» در جنبش آزادی کوردستان تشریح شد.

'مبارزه کوردستان برای آزادی باید درک گردد تا در این گرداب غرق نشد'

در 8 مارس زنان گرد هم آمدند و در بزرگترین پارک شهر شاین تجمع کردند. پس از این تجمع، زنان با 500 نفر راهپیمایی کردند و شعارهای "ژن، ژیان، ئازادی"، "بدن ما عزت ماست"، "دوست‌داشتن سببی برای مرگ نیست"، "زنده باد همبستگی بین‌المللی" سر دادند.

الکه فعال فانکی (Funke) در سخنرانی خود تاکید کرد که آنها روز جهانی زنان زحمتکش را روز مبارزه می‌دانند و نابرابری، استثمار، تبعیض و در نتیجه سرکوب زنان ریشه در سرمایه‌داری دارد. الکه گفت که درک پارادایم جدید مبارزات آزادی کوردستان مبتنی بر سازماندهی اکولوژیک و زن‌محور و انقلاب زنان روژاوا برای غرق نشدن در این گرداب عمیق‌شده توسط سرمایه‌داری مهم است.