برپایی مراسم بزرگداشت شهیدان در مرکز فرهنگی کوردها در استکهلم

سخنگوی جنبش زنان آزاد اسکاندیناوی طی سخنانی از خاطرات با برادر زینب کناجی و دیدارش با سما یوجه گفت و تأکید کرد در سایه رنج شهیدان بود که تا این حد پیشرفت کردیم.

یاد و خاطره شهیدان انقلاب آزادی کوردستان طی یک مراسم در مرکز فرهنگی کوردها در استکهلم سوئد گرامی داشته شد.

این مراسم که از جمله برای یادبود زینب کناجی، لطیفه سلامت، سما یوجه و دیار غریب برگزار شده بود، با ادای احترام به شهیدان آغاز شد.

روکن یتیشکین، سخنگوی جنبش زنان آزاد اسکاندیناوی طی سخنانی از خاطرات با برادر زینب کناجی و دیدارش با سما یوجه گفت و تأکید کرد در سایه رنج شهیدان بود که تا این حد پیشرفت کردیم.

هیوا دیلان از رفقای دیار غریب هم در این مراسم طی سخنانی گفت او را نخستین بار سال ١٩٩۶ دیده بود. او گفت: دیار غریب با آن شخصیت آگاه، همواره مانند یک معلم بود. هیوا دیلان تصریح کرد برای یادبود آن شهدای گرانقدر و حملاتی که همچنان علیه خلق کورد و جنبش آزادیخواه آن انجام می‌شود، باید بیش از هر زمانی بکوشیم.

سیدار ییگیت، زن هنرمند هم از حاضرین در این مراسم بود که درباره یک اسطوره زنان کوردستان بنام زیلان صحبت کرد. او گفت نام زیلان برگرفته از نام درەی زیلان بود که در آن یک کشتار جمعی توسط ترکیه انجام شد. وقتی که معنای زیلان را بدانیم، پی می‌بریم که این آتشفشان از کجا آمده است.