دادگاه حذف نام پ.ک.ک از فهرست تروریستی

روز گذشته دادگاه عالی اروپا در مورد پ.ک.ک در کشور لوکزامبورگ ادامه پیدا کرد. کوردها با شکایت از قرار دادن نام جنبش آزادیخواه کوردستان در لیست تروریستی، خواستار جبران این اشتباه شده‌اند. ترکیه اما همچنان تلاش می‌کند در جامعه جهانی کوردها را تروریزه کند.

وجود نام حزب کارگران کوردستان در فهرست تروریستی ایالات متحده امریکا و اروپا از وقتی سوال‌برانگیزتر شد که افکار عمومی جهان با اهداف انساندوستانه پ.ک.ک در جریان جنگ با داعش آشنایی بیشتری پیدا کرد.

همچنین مقاومت کوبانی و وقوع انقلاب زن در روژاوا از سال‌ها پیش نظرها را به جنبش کوردها جلب کرد که به چه شکل "تروریستی" معرفی شده است!

از هشت سال پیش دادگاهی در لوکزامبورگ اروپا در حال بررسی اتهامات است تا این عنوان ناعادلانه را سرانجام از جنبش آزادیخواه کوردستان بردارد.

این دادگاه پیشتر گفته بود دلایل کافی برای باقی گذاشتن پ.ک.ک در فهرست تروریستی وجود ندارد.

وکلای پ.ک.ک می‌گویند اقدامات پ.ک.ک در قبال جوانان، کودکان، زنان و زیست‌بوم نیز باید در این پرونده بررسی شوند.

فرستادگان حکومت ترکیه در این دادگاه سعی در طرح اتهامات جعلی علیه پ.ک.ک کرده‌اند.

تامارا بروما یک وکیل دادگاه گفت پ.ک.ک هیچ وقت عملیات نظامی خود را منکر نشده است، اما نشانه‌ای از تروریستی بودن این مبارزه مسلحانه وجود ندارد.

اعتراض دادستان شورای اروپا که گفته وکلای حاضر در جلسه نمی‌توانند در جایگاه نمایندگان پ.ک.ک باشند را دادگاه لوکزامبورگ مردود دانست. 

تامارا بروما به قضات یادآوری کرد نباید که هر عملیاتی در یک جنگ داخلی را "تروریستی" تلقی کرد بخصوص وقتی آن جنگ با خواست دمکراسی در یک کشور باشد.

رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره خلق و زبیر آیدار عضو شورای اجرایی ک.ج.ک از شرکت کنندگان در جلسه بودند.

زیبر آیدار به خبرگزاری فرات گفته است منابع دادگاه برای اتهام تروریسم همان ادعاهای بی‌اساس ترکیه است و منطبق با منافع میان دولت‌ها. این اتهام اما درست نیست.

قضات این پرونده گفته‌اند ماده قانونی حق تعیین سرنوشت که سازمان ملل متحد آنرا به رسمیت می‌شناسد را در بررسی پرونده پ.ک.ک دخیل خواهند کرد. سازمان ملل بر خلاف اروپا و امریکا، پ.ک.ک را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار نداده است.