در استکهلم برای آزادی زینب جلالیان تجمعی برگزار شد

در استکهلم به پیشاهنگی تشکیلات و سازمان‌های شرق کوردستان برای آزادی زینب جلالیان، فعال زن کورد که در ایران زندانی است، تجمعی برگزار شد.

برای زینب جلالیان فعال کورد که 16 سال است در ایران زندانی است، در استکهلم پایتخت سوئد تجمعی به پیشاهنگی تشکیلات و سازمان‌های شرق کوردستان برگزار شد. در تجمعی که در سرگلس تورگیت از سوی کژار-کودار سازماندهی و برگزار گشت، شمار بسیاری از کوردها و دوستانشان شرکت کردند. در این تجمع تصویرهای زینب جلالیان و پرچم‌های كژار و كودار به اهتزاز درآمدند.

کوردها و دوستانشان بدون وقفه شعارهایی مانند «ژن، ژیان، ئازادی» و «آزادی برای زندانیان سیاسی» سر می‌دادند. آلبرت جانسون، هنرمند سوئدی نیز با آهنگی از این مراسم حمایت کرد.

در این تجمع بیانیه‌ای به زبان انگلیسی درباره وضعیت زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران قرائت شد که آمده بود: «وضعیت سلامتی جلالیان وخیم است و دولت ایران هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت سلامت وی انجام نداده است. دولت ایران با دستگیر کردن شخصیت‌های سیاسی می‌خواهد ملت کورد را ترسانده و مجازات نماید. زندانی سیاسی زینب جلالیان تسلیم ظلم و ستم نشده و در برابر آن مقاومت نموده است. به همین خاطر آنها می‌خواهند به او و خانواده‌اش فشار بیاورند تا آنها را تسلیم کنند. از این طریق هم زینب و هم خانواده وی را آزار می‌دهند.»

تجمع با سر دادن شعار به پایان رسید.