فرانسه در شوک؛ دبیر تاریخ سر بریده شد

فردی که امروز در فرانسه سر یک معلم را بریده بود توسط پلیس کشته شد

کشف جسد سر بریده شده یک دبیر تاریخ در دبیرستانی در منطقه «کُنفلان-سنت-اونورین» واقع در ایولین فرانسه این کشور را شوکه کرد.

حدود ساعت ١٧ امروز به وقت پاریس یک دبیر تاریخ به نام «ساموئل پ» توسط یک جوان ٢٢ ساله با چاقو مورد حمله قرار گرفت. دقایقی پس از کشف جسد پلیس جنایی فرد مشکوکی را که مسلح به کارد آشپزخانه بود شناسایی کرد و سپس به دلیل خودداری وی از تسلیم شدن در ٢٠٠ متری محل حادثه به ضرب گلوله از پای درآمد.

بنابر گزارش‌های منتشر شده این معلم تاریخ اخیراً در یکی از کلاس‌های درس خود دربارۀ آزادی بیان کاریکاتورهایی را که در نشریه «شارلی ابدو» به چاپ رسیده نشان داده بود. تخمین زده می‌شود که دبیر فرانسوی از سوی مهاجمی که مظنون به هواداری از داعش باشد سر بریده شده است.

پلیس اعلام کرده است که هنوز رابطه میان مهاجم ٢٢ ساله و گروههای اسلامی رادیکال را بدست نیاورده و نام وی در لیست افراد تحت کنترل نیز وجود نداشته است. اما ادعا می‌شود که او دارای اختلالات روانی بوده است.

تحقیق دربارۀ این جنایت را دایرۀ ضدتروریستی مدیریت عمومی امنیت داخلی فرانسه برعهده گرفته است. 

با حمله امروز تعداد حملات در فرانسه از سال ٢٠١٧ به ٣٣ رسید. در حمله روز ١٣ نوامبر ٢٠١۵ بیش از ١٣٠ نفر و در حمله ١۴ ژوئیه ٢٠١۶ نیز ٨۶ شهروند فرانسوی جانباختند.