گرامیداشت شهدای پاریس در راهپیمایی شهرهای آلمان

کوردها و دوستانشان در شهرهای دوسلدورف، فرانکفورت، کیل، هانوفر و هامبورگ آلمان با برگزاری راهپیمایی یاد و خاطره سکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز را که از سوی رژیم ترکیه در پاریس ترور شدند گرامی داشتند.

ساکینه جانسز (سارا) از بنیانگذاران پ.ک.ک، فیدان دوغان (روژبین) نمایندگه کنگره ملی کوردستان در پاریس و لیلا شایلمز (روناهی) از اعضای جنبش جوانان کورد روز ٩ ژانویه ٢٠١٣ در شهر پاریس پایتخت فرانسه ترور شدند. یاد و خاطره این سه زن انقلابی گرامی داشته شد.

دوسلدورف

در شهر دوسلدورف مرکز ایالت نرو کشور آلمان با هدف گرامیداشت شهدای پاریس راهپیمایی باشکوهی برگزار شد. این آکسوین از سوی اتحادیه زنان کوردستان مقیم اروپا سازماندهی شده بود. در این آکسیون شمار زیادی از کوردستان و دوستان آنان از شهرهای کلن، دوسلدورف، لورکوزن، دویسبورگ، دورتموند، مانستر و اوسنابروک حضور به هم رساندند.

انبوه شرکت کنندگان ساعت ١٣ به وقت محلی در DGB hause گردهم آمدند، قبل از آغاز راهپیمایی چند نماینده شرکت کنندگان سخنانی ایراد کردند. سخنرانان به نقش دولت فرانسه در قتل‌عام پاریس از سوی رژیم اشغالگر ترک اشاره نمودند و خاطرنشان کردند که شهدای پاریس در قلب خلق کورد جای گرفته‌اند.

پس از سخنرانی راهپیمایی آغاز شد و تا تالار هنر دوسلدورف ادامه یافت. با رسیدن راهپیمایان به تالار هنر میتینگی برپا شد. در این گردهمایی پس از سخنرانی نمایندگان‌ سازمان‌های کوردی، شرکت کنندگان شعارهایی سر دادند و شعر 'اگر در پاریس می‌بودم' قرائت شد.

کیل

در شهر کیل نیز با شرکت کوردستانیان و دوستان آنان یاد و خاطره شهیدان ژانویه ٢٠١٣ قتل‌عام پاریس گرامی داشته شد. این راهپیمایی از سوی مجلس خلق کورد در کیل برگزار شده بود. گروه آنتی‌فاشیست کیل آلمان نیز در این راهپیمایی جای گرفته بود.

راهپیمایی با یک دقیقه سکوت آغاز شد و پس از آن سخنانی از سوی برگزارکنندگان ایراد شد. سپس راهپیمایی با سردادن شعار ادامه یافت.

فرانکفورت

برای گرامیداشت یاد و خاطره ٣ زن انقلابی سکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز در شهر فرانکفورت آلمان نیز با پیشاهنگی جنبش زنان کورد مقیم اروپا و مشارکت شمار زیادی از کوردستانیان و دوستان آنان راهپیمایی برگزار شد و قتل‌عام پاریس محکوم گردید.

شرکت کنندگان شعارهایی در محکومیت رژیم ترک و دولت فرانسه سردادند و خواستار محاکمه فوری عاملان و آمران این قتل‌عام شدند.

در گردهمایی که پس از این راهپیمایی برگزار شد به نقش دولت فرانسه در ترور سه زن انقلابی کورد از سوی رژیم ترک اشاره گردید. همچنین اعلام شد که قتل‌عام پاریس نشانه تداوم توطئه بین‌المللی است که با ربودن و اسارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی نیروهای بین‌المللی آغاز شده بود.

در راهپیمایی بروشورهای با زبان آلمانی میان شرکت کنندگان توزیع شد.

شرکت کنندگان پی در پی شعارهای «ژن، ژیان، آزادی. سارا، روژبین، روناهی»، «شهید نامرن»، «بژی سروک آپو» و «اردوغان قاتل» را سردادند.

هانوفر

در شهر هانوفر آلمان نیز در همین راستا صدها کوردستانی و نمایندگان سازمان‌های دوست کوردها با پیشاهنگی جنبش زنان در مقابل ساختمان HBF هانوفر گردهم آمدند.

سخنرانان در گردهمایی به سکوت دولت‌های اروپایی در قبال قتل‌عام پاریس اشاره کرده و اعلام کردند که سکوت دولت‌های اروپایی نشان می‌دهد که در دشمنی با کوردها در کنار رژیم ترک جای گرفته‌اند.

در ادامه نمایندگان "نیروهای مبارزه متحد"،" Women Defend Rojava"، "اتحادیه زنان اروپا"، "سازمان چترآسای مجلس زنان ایزدی" و " Femistische Organiesirung gemeinsam Kampfen" پیام‌های خود را قرائت کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی با مضمون «سارا، روژبین، روناهی. ژن، ژیان، آزادی»، «زنده‌باد مقاومت زنان» و «زنده‌باد اتحاد انقلابی» را در دست داشتند.

هامبورگ

در شهر هامبورگ آلمان نیز راهپیمایی از سوی مجلس زنان روژبین هامبورگ سازماندهی شده بود در خیابان Sternschanze برگزار شد.

در راهپیمایی شمار زیادی از سازمان‌ها، سیاستمداران و شخصیت‌های آلمانی و چپ ترک جای گرفته بودند. راهپیمایی با یک دقیقه سکوت آغاز شد.

در ادامه بیانیه‌های سازمان‌‌هاو نهادهای کوردستانی و دوستان آنان قرائت شدند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهای «ژن، ژیان، آزادی. سارا، روژبین، روناهی» و «اردوغان قاتل زنان» را سردادند. راهپیمایی در خیابان آلتونا به پایان رسید.