گرامیداشت یاد قربانیان زمین‌لرزه در زوریخ

پل خواهر و برادری زوریخ- آمد، در مقابل مجلس کانتون زوریخ تجمع کردند و برای گرامیداشت یاد کسانی که در زمین‌لرزه مرعش جانشان را از دست دادند، شمع روشن کردند.

پل خواهر و برادری زوریخ- آمد در کانتون زوریخ سوئیس یک مراسم یادبود برای دهها هزار نفری که در زمین‌لرزه ۶ فوریه در کوردستان، ترکیه و سوریه جانشان را از دست دادند، برگزار کردند. این مراسم جلو مجلس کانتون زوریخ برگزار شد. چندین نهاد مدنی و نماینده احزاب سیاسی نیز در این یادبود حاضر بودند.

حضار برای احترام به جانباختگان زمین‌لرزه یک دقیقه سکوت کردند و سپس شمع روشن نمودند. سپس یک اطلاعیه از طرف پل خواهر و برادری زوریخ- آمد به زبان آلمانی قرائت شد.

در این اطلاعیه آمده: طبق اظهارات رسمی، بیش از ۵٠ هزار نفر در زمین‌لرزه جانشان را از دست دادەاند. آمد که خواهر و برادر زوریخ است، طبق آخرین اخبار ۴٠۴ شهروندش جانشان را از دست دادەاند. هزاران نفر بی‌خانمان شدەاند. به دلیل حملات نظامی ترکیه، مناطق کوردنشین شمال سوریه بویژه عفرین، در پی زمین‌لرزه بشدت آسیب دیدەاند.

به نمایندگی از حزب سبز؛ جولیا هوفستر، به نمایندگی از حزب سوسیالیست؛ مارکو دینوت و از طرف لیست آلترناتیو؛ والتر آنگست سخنرانی کردند و به بازماندگان قربانیان تسلیت گفتند و در صحبتهایشان از دولت ترکیه انتقاد کردند که فوراً پس از زلزله وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. همچنین رژیم سوریه را بدلیل ممانعت از ارسال کمکهای بشردوستانه به مناطق زلزلەزده محکوم نمودند.

در پایان مجدداً اعلام شد که حمایت از کوردها ادامه خواهد یافت.