گرامیداشت یاد شهدای درسیم در دارمشتات

یاشار بوتان(عثمان ماناک)، آرژین ساریا(شهریبان تکمە‌نورای) و شَوگر سَمسور(زینال کوچک) که در درسیم به شهادت رسیده بودند، در شهر دارمشتات آلمان تکریم شدند.

برای گریلا یاشار بوتان(عثمان ماناک)، آرژین ساریا(شهریبان تکمە‌نورای) و شَوگر سَمسور(زینال کوچک) که در حملات دولت ترکیه در درسیم به شهادت رسیده بودند، در شهر دارمشتات آلمان مراسم یادبود برگزار شد.

مراسم یادبود با شرکت صدها نفر در مرکز جامعه دموکراتیک کورد در دارمشتات برگزار شد و با یک دقیقه سکوت آغاز گردید.

در این مراسم زینب تکمه‌نورای دختر دایی شهید آرژین ساریا سخنانی ایراد کرد و گفت که با شهید آرژین مانند دو خواهر باهم بزرگ شدند و افزود: ما راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم. تنها درخواستمان این است مشعل آرژین، یاشار و شَوگرها را روشن نگهداریم. ما باید اینگونه یادشان را زنده نگه داریم.

زینب تکمه‌نورای از حضار تشکر کرد و گفت: وقتی که آنها به صفوف گریلا پیوستند دیگر تنها فرزند یک خانواده نبودند، بلکه فرزند کوردستان بودند. من می‌دانم همه حاضرین این یادبود به اندازه من ناراحتند.

در سخنرانی که به نمایندگی از ت.ژ.ک.ج.ک.اَ ایراد گردید، اشاره شد که پروسه مبارزه سنگین است، درنتیجه شهادت روی می‌دهند، ولی قطعاً ما آرمان شهدا را محقق می‌کنیم.

پس از سخنرانی‌ها، فیلمی درباره حیات مبارزاتی هر سه شهید پخش شد و مراسم با شعار "شهید نمی‌میرند" و "زنده باد رهبر آپو" پایان یافت.