حکومت آلمان برگزاری کنگره‌ی KCDK-E را ممنوع کرد

کنگره جوامع دمکراتیک کوردستانیان مقیم اروپا (KCDK-E) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آلمان برگزاری کنگره چهارم آنان که قرار بود ١١ ژوئیه در شهر کلن برپا شود را ممنوع اعلام کرده است.

کنگره جوامع دمکراتیک کوردستانیان مقیم اروپا اعلام کرد، پلیس آلمان در ساعات شب (جمعه ٩ ژوئیه/ ١٨ تیر) در تماس تلفنی با ریاست مشترک ک.ج.د.ک – اروپا ممنوعیت برپایی کنگره‌ی آنها را اعلام کرده است و گفته است، ک.ج.د.ک در آلمان ممنوع است و ادامه سازمان تروریستی پ.ک.ک می‌باشد و به دروغ حضور ۲۰۰ رهبر و مسئول سطح عالی پ.ک.ک در این کنگره را بهانه قرار داده است.

دیوان ریاست مشترک ک.ج.د.ک-اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، کنگره‌ی چهارم ک.ج.د.ک-اروپا که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کوردستانیان مقیم اروپاست قرار بود در ۱۱ ژوئیه در کلن آلمان برگزار شود، توسط پلیس این کشور ممنوع اعلام شده است.

ک.ج.د.ک-اروپا همچنین اعلام کرد، این ممنوعیت با تماس تلفنی بە آنها اعلام شده است و همچنین همزمان پلیس آلمان حکم ممنوعیت کنگره‌ی ک.ج.د.ک-اروپا را از راه روزنامه فوکس اعلام کرده است.

ک.ج.د.ک- اروپا همچنین بهانه ممنوعیت توسط پلیس آلمان را اینگونه اعلام کرده است؛"ک.ج.د.ک در آلمان ممنوع است و ادامه‌ی سازمان تروریستی پ.ک.ک می‌باشد و به بهانه‌ای دروغین که گویا ۲۰۰ مسئول پ.ک.ک در این کنگره شرکت خواهند کرد، آن را ممنوع اعلام کرده‌اند."

ک.ج.د.ک در ادامه گفت؛"ک.ج.د.ک به طور رسمی در بلژیک تاسیس شده است و بر اساس قانون اروپا این حق را دارد که در هر جایی از اروپا که بخواهد کنگره خود را برگزار کند. برعکس ادعای دروغین پلیس آلمان که گویا ۲۰۰ مسئول پ.ک.ک در آن شرکت خواهند کرد، نمایندگانی از بلژیک، هلند، انگلستان، فرانسه، استرالیا، سوئیس، سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ، ایتالیا، قبرس، یونان، کانادا و همچنین از سرتاسر اروپا و ریاست مشترک مجلس‌های سازمان‌های رسمی از شهرهای هامبورگ، برلین، هانوفر، اشتوتگارت، کلن و فرانکفورت در این کنگره شرکت خواهند کرد.

به این ترتیب ممنوع کردن کنگره‌ی ک.ج.د.ک-اروپا که ریاست مشترک شهرداری کلن نیز برای آن پیامی فرستاده است و اینگونه محدود کردن آن قابل قبول نیست.

پلیس آلمان با این تصمیم خود و این اقدام فوری و موضع‌گیری برای ممنوعیت کنگره‌ی ک.ج.د.ک-اروپا که یک سازمان رسمی اروپایی است و صدها کوردستانی در آن کار می‌کنند و محدود کردن آن در حقیقت نیم میلیون انسان را که عضو این جمعیت هستند هدف قرار داده است.

‏تعدادی از پارلمانتاران کشورهای مختلف اروپایی، شخصیت‌های مهم و سازمانهای اروپایی با پیام‌های خود این کنگره را تبریک گفته و یا در آن شرکت کرده بودند. همچنین تعدادی از راه تصویر به کنگره پیوسته بودند.

با ممنوع کردن کنگره ک.ج.د.ک-اروپا توسط پلیس آلمان مشخص است که آنها از دیکتاتور اردوغان دستور گرفته‌اند.

این چنین ما با موضعی همچون رفتار رژیم دیکتاتور اردوغان روبرو شده‌ایم که علیه ه.د.پ و سازمان‌های اپوزیسیون در ترکیه به اجرا گذاشته شده است. این اقدام حکومت آلمان برخلاف قانون اساسی این کشور است، همچنین هدف قرار دادن یک سازمان رسمی همچون ک.ج.د.ک-اروپا که هدف آن فعالیت‌های دمکراتیک است نشانه خصومت دولت آلمان با ملت کورد است.

مبارزات قانونی ما علیه این تصمیم که خلق کورد را هدف قرار می دهد، ادامه دارد. یک بار دیگر ما مبارزات مان را که نشان دهنده‌ی موضع‌گیری دموکراتیک ماست، ادامه می‌دهیم.

از همه پارلمانتارها، شخصیت‌های سرشناس و سازمان ها درخواست می‌کنیم تا در مقابل این بی‌عدالتی که خلق کورد و سازمان ما را هدف قرار می‌دهد، موضع گیری کرده و از ما پشتیبانی کنند.

ما از حکومت آلمان درخواست می‌کنیم از این تصمیم غلط خود دست کشیده و در آن تجدید نظر نمایند."

شایان ذکر است که تصمیم حکومت آلمان در ممنوعیت برگزاری چهارمین کنگره KCDK-E به وضوح در تأیید سخنان بسی هوزات ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان می‌باشد که دو روز پیش در گفتگو با خبرگزاری فرات به نقش دولت آلمان در دشمنی با ملت کورد خاطرنشان کرده بود:" در صورتیکه حمایت کشورهای اروپایی نیز در جریان نبود، دولت ترک نمی‌توانست دست به این حملات اشغالگرانه بزند. از موضع آلمان بار دیگر عیان شد که این کشور بار دیگر از سیاست‌های دولت ترک حمایت می‌کند. این سیاست‌های پلید و پراگماتیک آلمان و کشورهای اروپایی در قتل‌عام خلق کورد به معنای شراکت در جرم است. خلقمان قربانی منافع پلید حاکمیت‌های اروپایی بوده و این مسئله نیز در دوران ما واقعیت بسیار خطرناکی است. حاکمیت‌های اروپایی که نقاب دمکراسی حقوق بشر بر چهره زده‌اند، چهره پلید تاریخی دارند. دردها و مصائبی را که سرمایه‌داری بر انسان‌ها تحمیل کرده است، بخش بزرگی از واقعیت نقاب این حاکمان اروپایی را نشان می‌دهد. مبارزه علیه این سیاست پلید، مبارزه‌ای بسیار گرانقدر در دوران ماست."