کنفرانس اتحادیه اروپا، ترکیه، خاورمیانه و کوردها آغاز شد

در مقر پارلمان اروپا در بروکسل، هفدهمین کنفرانس بین‌المللی (اتحادیه اروپا، ترکیه، خاورمیانه و کوردها) آغاز شد و تعداد زیادی از شخصیت‌های برجستە از اروپا، کوردستان، خاورمیانە و کشورهای دیگر شرکت دارند.

امروز چهارشنبە ساعت 15:30، همزمان با ٨ مارس روز جهانی زن در شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک، هفدهمین کنفرانس بین‌المللی اتحادیه اروپا، ترکیه، خاورمیانه و کوردها، در پارلمان اروپا آغاز به کار کرد.

این کنفرانس در چارچوب کارهای کمیسیون مدنی اتحادیه اروپا، فراکسیون‌ها و نمایندگان اتحادیه اروپا، چپ، سوسیالیست‌ها و سبزها، کنگره ملی کوردستان و موسسه کورد در بروکسل، سازمان‌ها و خیلی از شخصیت‌های سیاسی، نمایندگان و آکادمیسین‌ها از اروپا، آمریکا، آسیا، خاورمیانە، ترکیە و هر چهار بخش کوردستان و چندین شخصیت برندە صلح نبل و فعالان، در آن شرکت دارند و تعدادی از مهمانها نیز با پیام ویدیویی و آنلاین در کنفرانس حضور خواهند داشت کە تعدادی از آنها عبارتند، از شیرین عبادی برنده جایزه صلح نبل، نوام چامسکی، فیلسوف بزرگ آمریکایی و جهانی.

این کنفرانس با یک دقیقه سکوت به منظور گرامیداشت یاد قربانیان زلزله کوردستان، ترکیه و سوریه و سپس با قرائت بیانیە میزبانان آغاز شد.

در این کنفرانس کە دو روز ادامە خواهد داشت، وضعیت کوردستان، ترکیه، عراق، سوریه، ایران، خاورمیانه به طور کلی حل دموکراتیک مسئله کوردها در هر چهار بخش کوردستان به طور خاص مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از موضوعات مهم کنفرانس، وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تضمین آزادی جسمانی وی و پایان دادن به انزوا و شکنجه سختی است که ٢٤ سال بر او تحمیل می‌شود. ژن ژیان آزادی و انقلاب روژهلات کوردستان و ایران، ٨ مارس روز جهانی زن و مبارزه آزادی زنان نیز در دستور کار این همایش است.

علاوه بر اینها، حملات اشغالگرانه رژیم ترکیه به باشور و روژآوای کوردستان، استفاده از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی توسط رژیم اردوغان علیه گریلاهای آزادی و محیط زیست کوردستان، توسط کارشناسان مورد بحث قرار می‌گیرد.

گفتنی است موضوعات همایش به چندین زبان از جمله کوردی، ترکی، فارسی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و ... ترجمه می‌شود.

همچنی چندین رسانه کوردی مانند سترک تی وی، مدیا هابر، NRT، کوردستان ٢٤، خبرگزاری فرات، ژن تی وی و چندین رسانه خارجی این کنفرانس دو روزه (اتحادیه اروپا، ترکیه، خاورمیانه و کوردها) را برای عموم پوشش خواهند داد.