KNK: کوردها در همه جا هدف حملات دولت ترکیه هستند!

کنگره‌ی ملی کوردستان (KNK) در رابطه با حمله‌ی تروریستی علیه مرکز فرهنگی کوردها در شهر پاریس بیانیه‌ای صادر کرد و خلق کورد به نشان‌دادن واکنش فراخواند.

متن بیانیه‌ی KNK بدین شکل است:

در پاریس بار دیگر سازمان‌های کورد، مرکز فرهنگی کورد، هدف حملات دولت ترکیه قرار گرفتند. در این حمله 2 شهروند کورد جان خود را از دست دادند و چهار تن دیگر زخمی شدند.

مدت زیادی است که دولت ترکیه با تمام توانایی‌های خود جنگی تمام عیار را چه در کوردستان و چه در خارج از کشور علیه مردم کورد آغاز کرده است و تمامی نهادهای کورد در اروپا را تهدید می کند. در نتیجه‌ی این تهدیدات این حمله‌ی پاریس صورت گرفت. تصادفی نیست که این حمله مصادف با دهمین سالگرد قتل 3 زن سیاستمدار کورد در سال 2013 در پاریس اتفاق افتاده است.

دولت ترکیه با ذهنیت رژیم فاشیستی AKP-MHP به طور آشکار تهدیداتش علیه مردم کورد را عملی می‌کند و کوردهایی که به دلیل جنگ تمام عیار مجبور گشته‌اند در چندین کشور اروپایی به صورت مهاجری ساکن شوند را هدف قرار می دهد.

بسیاری از کشورهای اروپایی، در درجه اول فرانسه، به خوبی از این تهدیدها و برنامه‌های حملات دولت ترکیه آگاه هستند و هیچ گونه اقدام احتیاطی در برابر این حملات انجام نمی‌دهند. لذا دولت ترکیه از این عدم موضع‌گیری و سکوت کشورهای اروپایی شهامت گرفته و حملات خود را اینگونه انجام می‌دهند.

این حمله‌ی صورت گرفته در پاریس با نقشه و ذهنیت دولت ترکیه و رژیم فاشیستی AKP-MHP علیه مردم ما انجام شد. مهم نیست که قاتل و مهاجم کیست؛ فرمان این حمله از سوی آنکارا، رژیم فاشیستی AKP-MHP و سازمان اطلاعاتی ترکیه MIT صادر شده است.

ما از دولت فرانسه می‌خواهیم که بلافاصله عاملان حمله و نیروی پشت‌پرده این حمله را افشا کند و اقداماتی را برای تامین امنیت شهروندان کورد اتخاذ کند. همچنین از تمام کشورهای اتحادیه اروپا درخواست می‌کنیم که در برابر حملات تروریستی دولت ترکیه علیه مردم کورد موضع بگیرند و حملات را متوقف کنند!

ما از همه مردم‌مان در هر کجای دنیا که هستند می خواهیم از خود و نهادهایش صیانت بعمل آورند، ساکت نمانند و واکنش نشان دهند!