سئوال نماینده پارلمان سوئد از ینس استولتبرگ: ناتو چرا از نقض حقوق بشر در کوردستان حمایت می‌کند؟

دانیال ریاضت نماینده حزب چپ سوئد می‌گوید؛ ترکیه تمرکز خود را بر حمله به کوردها و آشوری‌ها گذاشته در حالی که نبرد چریک‌های آزادیخواه کورد ی.پ.گ علیه داعش از سال ۲۰۱۴ به بعد در مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار مهم بوده است.

یک نماینده چپ پارلمان سوید که در یک دیدار کوتاه رودر رو، فرصت داشته سوالاتی با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مطرح کند، در صفحه فیسبوک خود به کمک‌های مهم ی.پ.گ در مبارزه با داعش پرداخته و نوشته، می‌خواست از استولنبرگ بپرسد چرا تقریبا همیشه از دیکتاتور اردوغان دفاع می‌کنند وقتی ترکیه تمرکز خود را روی حمله به ی.پ.گ، کوردها و آشوری‌ها گذاشته است؟

دانیال ریاضت می‌گوید قرار بود یک تریبون دو دقیقه‌ای برای طرح سوال از دبیرکل ناتو در جلسه شورای شمال اروپا طی روز چهارشنبه در کپنهاگ داشته باشد اما وقت او به یک دقیقه کاسته شد و فرصت نشد تمام آنچه نوشته بود را ذکر کند.

او این متن را عینا در فیسبوک خود منعکس کرده و می‌پرسد: "چطور ترکیه دومین کشور بزرگ ناتو به ی.پ.گ که در حال کمک به مبارزه علیه داعش است حمله می‌کند و ناتو تقریبا همیشه از دیکتاتوری اردوغان دفاع می‌کند؟"

نماینده پارلمانی حزب چپ سوید در ابتدای متن خود نوشته با این خطر که هیچ تشویقی دریافت نمی‌کند، همچنان سوالش را می‌پرسد.

دانیال ریاضت می‌گوید ترکیه تمرکز خود را بر حمله به کوردها و آشوری‌ها گذاشته در حالی که نبرد چریک‌های آزادیخواه کورد ی.پ.گ علیه داعش از سال ۲۰۱۴ به بعد در مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار مهم بوده است.

نماینده حزب چپ سوید با اشاره به اینکه ترکیه دومین کشور بزرگ ناتوست، از دبیرکل ناتو می‌پرسد: "پس چرا ناتو به نیروهای کوردی که به شما در مبارزه با داعش کمک کردند حمله می‌کند و چرا از نقض حقوق بشر توسط دیکتاتور اردوغان در سوریه و کوردستان دفاع می‌کنید؟"