نیروهای مدافع خلق: پنج اشغالگر از پای درآمدند

گریلاهای ه.پ.گ / یژا ستار در چارچوب کارزار «روز آزادی فرارسیده است» از هوا و زمین ارتش اشغالگر ترک را هدف حملات خود قرار داده‌اند. در حملات گریلایی از کشته شدن پنج اشغالگر اطمینان حاصل شده است.

اطلاعیه مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) بدین شرح است:

"نیروهای ما در چارچوب کارزار «روز آزادی فرا رسیده است» عملیات‌های پیروزمندانه‌ای را در راستای کارزار انقلابی به انجام می‌رسانند.

جزئیات بیشتر عملیات نیروهایمان به شرح زیر است:

پدافند دفاع هوایی شهید دلال ساعت ١٠ روز ۴ مه / ١۴ اردیبهشت اشغالگران مستقر در تپه زندوره واقع در عرصه متینا را هدف قرار دادند. در این عملیات اهداف تعیین شده به درستی مورد اثابت قرار گرفتند.

در چارچوب «کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس»:

نیروهایمان از ساعت ١۵:۵٠ تا ١۶ روز ۴ مه اشغالگران مستقر در تپه شهید سردار عرصه آواشین را اماج حمله سلاح‌های سنگین قرار دادند. به اهداف تعیین شده ضربات سنگینی وارد شده است. اشغالگران پس از این عملیات تپه شهید سردار، روستای مروانوس و کانی‌ماسی را با سلاح سنگین توپباران کردند.

ساعت ١٧:۵٠ روز ۴ مه اشغالگرانی که در یکی از تپه‌های منطقه جیلوی کوچک عرصه زاپ مستقر شده بودند هدف نیروهای یژا ستار قرار گرفتند. اطمینان حاصل شد که اشغالگران این تپه را ترک کرده‌اند و سیستم دوربین مداربسته‌ای که اشغالگران در این تپه راه‌اندازی کرده بودند توسط نیروهای یژا ستار منهدم شده است.

در چارچوب «کارزار انقلابی جنگ خابور»:

ساعت ١٢ روز ۴ مه اشغالگرانی که در تپه سوءقصد در ارتفاعات خانتور عرصه هفتانین در تحرک بودند مدتی مدید تحت کنترل نیروهای ما قرار گرفتند، سپس با تاکتیک کمین‌گذاری ضرباتی بر اشغالگران وارد شد. در این عملیات موفقیت‌امیز ٣ اشغالگر کشته شدند.

ساعت ١٩ روز ۴ مه نیروهای ما به مواضع اشغالگران در تپه تانک در زندوره عرصه متینا نفوذ کردند. در این عملیات ٢ اشغالگر کشته شدند. اشغالگران پس از این عملیات اجساد کشته‌های خود را با هلی‌کوپتر از منطقه خارج کرده و تپه تانک و کیسته را هدف بمباران سنگین قرار داند. بمباران دشمن به ایجاد حریق در جنگل‌های این منطقه انجامید.

حملات هوایی دشمن

ارتش اشغالگر ترک به حملات هوایی بر مناطق حفاظتی میدیا ادامه می‌دهد.

روز ٣ مه ساعت ٩ منطقه درگله و ساعت ١٣:۴٥ منطقه زندوره متینا از سوی هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شدند.

روز ۴ مه ساعت ١٠:٣٠ منطقه عادلبگ در عرصه آواشین، ساعت ١٩:٢٠ منطقه آرس فارس در آواشین و ساعت ٩:٢۵ منطقه ستونا در متینا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

از ساعت ٢١ تا ٢٢:٣٠ روز ۴ مه مناطق شهید مُنزور، قلا مام رشو، مروانوس و شهید دلگش واقع در عرصه آواشین از سوی جنگنده‌های ارتش غاصب ترک به سختی بمباران شدند و سپس اقدام به هلی‌برد نظامیان خود در این مناطق کردند.

ساعت ٢١ روز ۴ مه مناطق جیلوی کوچک و قلا بیدوه در عرصه زاپ با هلی‌کوپترهای جنگنده هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفتند. ساعت ٢١:۵٠ همین روز اقدام به هلی‌برد اشغالگران به منطقه قلا بیدوه کردند.

در بمباران‌های سنگین دولت اشغالگر ترک هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."