راهپیمایی هزاران نفره در دوسلدورف علیه اشغالگری ترکیه

هزاران نفر با ابتکار عمل «صیانت از کوردستان» از چهارسوی آلمان گرد هم آمدند و در راهپیمایی باشکوهی شعار «زنده‌باد حزب کارگران کوردستان» را سر دادند.

عصر روز گذشته هزاران جوان، زن و سالمند و کودک کوردستانی و دوستان آنان در شهر دوسلدورف آلمان گردهم آمدند و با سردادن شعار از هاوپتبهنوف بسوی لوگلپاتز راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان پس از رسیدن به لوگلپلاتز شعار «جوانان فدایی آپو هستند»، «زنده‌باد مقاومت متینا»، «زنده‌باد رهبر آپو»، «درود، درود هزاران درود به امرالی»، «مقاومت زندگیست» و « Hoch Die Internationale Solidaritat» را سردادند.

در این راهپیمایی حملات اشغالگرانه دولت ترک و سیاست‌های مزورانه پارت دمکرات کوردستان محکوم شدند. همچنین بر اتحاد و همبستگی ملی کورد تأکید کردند.

ترکیه درصدد اشغال باشور کوردستان است

آندره هانکو نماینده حزب چپ آلمان در مجلس این کشور در سخنانی به مانع‌تراشی پ.د.ک در جریان سفر هیئت صلح به باشور کوردستان اشاره کرد. هانکو در ادامه سخنان خود با اشاره به ربودن زنان در عفرین از سوی رژیم ترکیه و تبهکارانش گفت:"اگر در مقابل حملات اشغالگرانه دولت ترکیه ایستادگی نشود این جرایم ضد بشری را در باشور کوردستان نیز مرتکب خواهند شد." هانکو تأکید کرد که حمایت آنان از کوردها ادامه خواهد یافت.

مارتین دوزر، روزنامه‌نگار و از اعضای ابتکار عمل «صیانت از کوردستان» نیز در سخنانی گفت که آنان خواستار دیدار از باشور کوردستان بوده‌اند اما دولت آلمان از پرواز هواپیمای حامل آنها به کوردستان جلوگیری کرده است. دوزر خاطرنشان کرد که ارتش ترک و تبهکاران داعش در برنامه‌ای مشترک به کوردها حمله‌ور شده‌اند و اگر در مورد این حملات تدابیر لازم اندیشیده نشود بدون شک باشور را به شیوه عفرین اشغال می‌کنند.