راهپیمایی کوردستانیان مقیم سوئد برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به جنایات جنگی رژیم فاشیست ترک

کوردستانیان مقیم سوئد به همراه دوستانشان، برای جلب توجه نسبت به جنایات جنگی که دولت ترک و بکارگیری سلاح شیمیایی در حمله به نیروهای گریلا راهپیمایی اعتراضی را در استکهلم برگزار کردند.

کوردستانیان شهرهای گافله، فیستراس، اوپسالا و استکهلم با پوشیدن لباس‌های سفیدی که لکه‌های قرمز مانند لکه‌های خون بر روی آن درست شده بود، در شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد تجمع کردند تا توجه‌ها را به استفاده دولت ترکیه از سلاح‌های شیمیایی علیه نیروهای گریلا جلب کنند.

کوردستانیان به همراه دوستانشان از پارک نورا بانتورگیته با در دست داشتن پوسترهایی که بر روی آنها به جنایت‌ها و وحشیگری‌های دولت ترک اشاره شده بود، با راهپیمایی به مقابل پارلمان سوئد رفتند.

پیش از آن که فعالان به مقابل پارلمان برسند، برای چند دقیقه‌ای بر روی زمین دراز کشیدند تا توجه شهروندان را به وحشیگری و جنایت ضد بشری دولت ترکیه جلب کنند.

در این تجمع به صورت مداوم تجمع کنندگان شعارهای "زنده‌باد مقاومت گریلا" را با زبان‌های انگلیسی و سوئدی تکرار می‌کردند.

فعالین همچنین شعارهای "اردوغان فاشیست، قاتل اردوغان"، "برای کشتن کوردها به دولت ترکیه سلاح ندهید" را تکرار می‌کردند.

پس از رسیدن شرکت کنندگان به مقابل پارلمان سوئد و سکوت یک دقیقه‌ای در احترام به شهیدان راه آزادی کوردستان، نادیه صالح رئیس مشترک مرکز جامعه دمکراتیک کوردهای مقیم اسکاندیناوی سخنرانی کرد.

نادیه صالح گفت: گریلا برای ما سمبل مقاومت و شرف و کرامت است، اما امروز آنها با سلاح‌های شیمیایی کشته می‌شوند. آنها مدافعان شرافت و کرامت کوردها هستند و نباید کوردها در سرتاسر جهان دیگر به حقوق بشر باور داشته باشند، چون امروز آنها با سلاح شیمیایی کشته می‌شوند که توسط کشورهای غربی برای منافع خود به ترکیه فروخته می‌شود و دولت ترکیه نیز از این سلاح‌ها برای قتل‌عام کوردها استفاده می‌کند.

نادیه صالح در ادامه‌ی سخنانش به مردم باشور کوردستان گفت: همانطور که در زمان آمدن تبهکاران داعش، گریلاها قهرمانانه به سنگر و جبهه‌ی جنگ رفتند و جان خود را فدا کردند و مردم و خاک میهن را حفظ نمودند، اکنون نیز باید این فداکاری آنها فراموش نشده و از آنها پشتیبانی کنید. سکوت سازمان‌های حقوق بشر و به ویژه سازمان‌ منع استفاده از سلاح شیمیایی با (OPCW) در مقابل اعمال وحشیانه و غیر انسانی دولت ترکیه را به شدت محکوم می‌کنیم.

پس از انجام سخنرانی ها فعالان با لباس سفید بر روی زمین دراز کشیده و در رابطه با بکارگیری سلاح شیمیایی علیه خلق کورد با زبان سوئدی گفتوگو کردند.  این تجمع تا عصر ادامه داشت.

پس از انجام این تجمع برای گرامیداشت یاد جانباختگان بالن‌های آتشين به آسمان فرستاده شد.

این تجمع با سردادن شعارهای" زنده‌باد رهبر آپو، زنده باد مقاومت گریلا، اردوغان فاشیست" پایان یافت.