تحصن کوردها در برلین سومین روز خود را پشت‌ سر گذاشت

​​​​​​​تحصن کوردستانیان در شهر برلین پایتخت آلمان در همبستگی با مقاومت زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم استعمارگر ترک سومین روز خود را سپری کرد.

مجید حسو از اعضای شورای رهبری کنگره ملی کوردستان با شرکت در تحصن کوردها در برلین اظهار کرد:"رفقایمان در زندان‌های رژیم ترک در شمال کوردستان و ترکیه در حال اعتصاب غذا هستند، ما برای همبستگی با رفقایمان در اینجا گردهم آمده‌ایم."

حسو افزود:"ما اطراف یک ایدئولوژی جمع شده‌ایم تا این پارادایم را به تمامی عرصه‌‌های زندگی برسانیم. برای این منظور تلاش می‌کنیم. ما حصر رهبر عبدالله اوجالان را نمی‌پذیریم."

مجید حسو به قتلعام‌ کوردها در تاریخ اشاره کرده و افزود:"ما امروز علیه سیاست‌های نابودی و حصری که از سوی رژیم طیب اردوغان بر خلقمان اعمال می‌شود به میدان آمده‌ایم. ما این مبارزه را به پیش می‌بریم."

هنرمند کورد هوزان آیدین هم در سخنانی به زندانیان سیاسی کورد درود فرستاده و حمایت خود را از آنان اعلام کرد.

در ادامه مهتاب ارول به نمایندگی FED KURD از طی سخنانی گفت که میلیون‌های نفر خواستار پایان دادن به حصر رهبر خلق کورد عبدالله هستند و افزود:"تا حصر پایان نیابد ما میدان‌ها را ترک نمی‌کنیم."

شایان ذکر است که تحصن ۵ روزه کوردستانیان در برلین با فراخوان کنگره جوامع دمکراتیک کوردستانی در اروپا (KCDK-E) در میدان آلکساندرپلاتز شهر برلین از روز ١١ ژانویه ٢٠٢١ آغاز شده است.