وکلای اروپایی: می‌خواهیم حصر و انزوا را درهم بشکنیم

٣۵٠ وکیل از ٢٢ کشور جهان با امضای نامه‌ای مشترک از وزارت دادگستری رژیم ترکیه خواستار دیدار از زندان امرالی و ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله شدند.

روز گذشته در بروکسل پایتخت بلژیک نشستی مطبوعاتی برگزار شد و در آن متن نامه ٣۵٠ وکیل از ٢٢ کشور جهان به وزارت دادگستری ترکیه قرائت شد. در این نامه از ترکیه درخواست شده است اجازه دهد وکلا در زندان امرالی با عبدالله اوجالان ملاقات کنند.

سلمان بن‌خلیفه، عضو جمعیت حقوقدانان اروپا برای دمکراسی و حقوق بشر پس از نشست مطبوعاتی اظهار کرد جمعیت آنان ابتکار عمل اقدامات حقوقی برای دیدار از امرالی را بر عهده گرفته است.

سلما بن‌خلیفه در ادامه افزود:"شکستن حصر بسیار مهم است، حصر و ایزولاسیون در امرالی پیش از این از سوی دادگاه حقوق بشر اروپا و کمیته منع شکنجه (سی‌پی‌تی) محکوم شده و نباید بیش از این ادامه یابد. ما خواستار دیدار از امرالی هستیم و می‌خواهیم ایزولاسیون را درهم بشکنیم. به همین دلیل قدم بعدی فعالیت‌هایمان بر دیدار از امرالی متمرکز شده است."

هلن دباتی رئیس اتحادیه وکلا برای دمکراسی (SAD) با اشاره به اینکه ترکیه حق محاکمه عادلانه و بی‌طرفانه را نقض می‌کند، اظهار کرد که برای نظارت بر زندان امرالی و چند پرونده دیگر به ترکیه سفر کرده‌اند.

دباتی خاطرنشان کرد که وکلا حق دارند با موکلانشان در ارتباط باشند و افزود:"به عنوان یک وکیل داوطلب خود را مسئول پرونده امرالی می‌دانم."