سرعت ابتلا به کرونا در ایران؛ هر ساعت ۱۵ نفر

طبق آمار رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت ایران تا روز چهارشنبه ۹ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده و حداقل ۳۵۴ تن جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران عصر چهارشنبه ۲۱ اسفند از ابتلای ۹۵٨ مورد جدید به کرونا خبر داد. وی همچنین تعداد بهبود یافتگان را ۲۹۵۳ تن اعلام کرد.

با استناد به آمار رسمی منتشر شده از تعداد ابتلایان و جان باختگان بر اثر ویروس کرونا از اولین روزهای شیوع این ویروس تاکنون اعلام شده است که سرعت ابتلا به این ویروس در ایران ساعتی ۱۵ تن می‌باشد. همچنین هر ساعت یک یا ۲ تن بر اثر این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

در گزارشی که در سایت "عصر ایران" در مورد سرعت شیوع کرونا در ایران منتشر شده است، آمده است "رکورد ساعتی ۴۵ نفر ابتلا هم در کشور ثبت شده، یعنی حدودا هر ۲ دقیقه یک نفر ابتلا"، همچنین در این گزارش تصریح شده است که این عدد بیانگر رشد سریع این ویروس در ایران بوده که در تاریخ ۱۷ اسفند به ثبت رسیده و تعداد مبتلایان به ویروس را به بیش از ۱۰۰۰ نفر در یک روز رسانده است.

معنای این اعداد و ارقام از نگاه عصر ایران، یعنی اینکه "دولت نتوانسته به خوبی از عهده شیوع این بیماری برآید و جامعه هم هنوز فراگیر شدن این ویروس را باور نکرده است".

به دلیل مخالفت با قرنطینه‌ی قم به عنوان کانون شیوع کرونا در ۳۰ بهمن و همچنین عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به مردم و پنهانکاری رژیم ایران با اهداف سیاسی و امنیتی کردن مسئله سبب شد تا سرعت ابتلا به این ویروس به ساعتی ۴۵ نفر برسد.

به نوشته سایت مذکور، طبق آمار رسمی ‌تا پیش از ۱۸ اسفند، روزانه هر ۱ تا ۱.۵ ساعت، یک نفر بر اثر کرونا جان خود را در ایران از دست داده است. آمار از مرگ روزانه ۱۸ تا ۲۱ نفر خبر می‌دهد. این درحالی ‌‌است که آمار روز ۱۸ اسفند از مرگ ۴۹ نفر در یک روز خبر داد. یعنی هر نیم ساعت یک مرگ بر اثر کرونا؛ ساعتی دو نفر.

بالاترین آمار مرگ اما در روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ثبت شده است. در این روز ۵۴ نفر در ظرف ۲۴ ساعت در اثر کرونا جان باختند، یعنی حدوداً ساعتی سه نفر جان خود را از دست داده‌اند. عصر ایران این آمار را "بزرگترین مرگ و میر در ایران طی ۴۰ سال گذشته" دانسته است.

بیشتر بخوانید...
◾️ آمار ٢١ اسفند وزارت بهداشت ایران در مورد کرونا: ٣۵۴ فوتی و ٩ هزار مبتلا
◾️ بازداشت یک پرستار به دلیل اعلام تعداد جان‌باختگان کرونا