دولت ترکیه تبهکارانش را روانه‌ی اقلیم کوردستان و هفتانین می‌کند

دولت ترکیه قصد دارد تبهکاران حزب اسلامی ترکستان، جبهه‌ی نصره و باقیمانده‌های داعش در لیبی و ارمنستان را به اقلیم کوردستان و هفتانین بفرستد.

به گزارش خبرگزاری هاوار، دولت ترکیه قصد دارد تبهکاران جبهه‌ی نصره، حزب اسلامی ترکستان و تبهکاران داعش که در اشغال جرابلس، باب، ادلب، سریکانی و گری سپی آن‌ها را به کار گرفته است، پس از لیبی و ارمنستان، این بار در حمله به اقلیم کوردستان به کار گیرد و به منطقه‌ی هفتانین و چند جای دیگر باشور کوردستان بفرستد.

تبهکاران حزب اسلامی ترکستان در اصل از نژادهای اویغور، چچن، ازبک و تاجیک بوده و اهل آسیای میانه هستند.

به گفته‌ی منابع خبرگزاری هاوار، دولت ترکیه قصد دارد در عمق ۸ تا ۱۴ کیلومتری خاک جنوب کوردستان، منطقه‌ای تحت عنوان "منطقه‌ی امن" ایجاد کند و پس از پایان توافق با روسیه بر سر ادلب، تبهکارانش را به این منطقه منتقل کند.

همچنین تایید شد که ترکیه قصد دارد، اگر اشغال جنوب کوردستان واکنش بین‌المللی به دنبال داشته باشد، استقرار تبهکاران در این منطقه را بهانه‌ی اشغالگریهایش در منطقه قرار دهد.

این منبع همچنین فاش کرده است که نه تنها منطقه‌ی هفتانین بلکه شنگال، کرکوک، حویجه، دیاله و سلسله کوهستان‌های حمرین هم جزء نقشه‌ی ترکیه برای استقرار تبهکاران است و برای این منظور دست به ایجاد گروه‌های مسلح و میلیشیا‌های مستقل مانند حشد ترکمنی زده است.