افزایش تحرکات مزدوران رژیم ترکیه در کرکوک همزمان با سفر وزیر جنگ اردوغان

​​​​​​​خلوصی آکار وزیر جنگ رژیم اشغالگر ترک از روز دوشنبه به عراق سفر کرده است. همزمان با ورود آكار به عراق مزدوران ترکمن وابسته به آنکارا تحرکات خود را در کرکوک افزایش داده و به مانورهای نظامی دست زده‌اند.

روز گذشته خلوصی آکار وزیر جنگ رژیم ترک و یاشار گولر فرمانده کل ارتش ترکیه در دیداری رسمی وارد بغداد شدند. سفر آکار به عراق زمانی روی می‌دهد که بنا بود این دیدار در ١٣ آگوست ٢٠٢٠ صورت گیرد اما به دلیل بمباران نیروهای مرزبانی عراق از سوی ارتش ترک و کشته شدن دو افسر مرزبانی دولت عراق این دیدار را لغو کرده و اعلام نمود که حاضر نیست از مهمانان تُرک استقبال کند.

آنچه جالب است همزمان با سفر آکار و گولر به عراق مزدوران رژیم ترک که پیش از این از سوی سازمان استخبارات میت ترکیه آموزش داده شده‌ و در کرکوک مستقر شده‌اند دست به تحرکات گسترده‌ای زده و مانور نظامی برگزار کرده‌اند. همچنین ارشد صالحی رئیس جبهه ترکمن عراق که خود از مهره‌های میت در عراق است در مانور مزدورهای ترکیه حاضر شده است. ارشد صالحی روابط تنگاتنگی با پ.د.ک و خانواده بارزانی دارد.

مزدوران ترک که اغلب آنان دوره‌های آموزش فکری و نظامی خود را در خاک ترکیه سپری کرده‌اند اکنون در منطقه "تازه" کرکوک و بخش داقوق جنوب کرکوک و بخش تلعفر مستقر شده‌اند. منطقه داقوق متعلق به کوردهای کاکه‌ای است که دارای تاریخی هزاران ساله می‌باشند.

مزدوران ترکمن رژیم ترک تلاش می‌کنند تا استان‌های موصل و کرکوک را به خاک کشور ترکیه ضمیمه کنند و از لحاظ نظامی هم در تلاشند برخی از مناطق کوردنشین جنوب کوردستان را به کنترل خویش درآورند.

تحرکات نظامی مزدوران ترکمن رژیم ترک در کرکوک در حالی افزایش یافته‌اند که دولت عراق از ١۶ اکتبر ٢٠١٧ از ورود نیروهای کورد به این استان جلوگیری می‌کند. در تصاویر ویدیویی و عکس‌های منتشر شده ارشد صالحی و شبه‌نظامیان ترکمن وابسته به ترکیه دیده می‌شوند که انگشتان دست خود را به نشانه گرگ‌های خاکستری (سنبل حزب ملیگرای ترکیه) بلند کرده‌اند.