آغاز فعالیت‌های کمیته حل بحران کنگره ملی کوردستان

کنگره ملی کوردستان در راستای چاره‌یابی برای اقدامات فتنه‌جویانه‌ی پ.د.ک در مناطق تحت کنترل گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان کمیته‌ای را تشکیل داده و فعالیت‌های آن تحت عنوان کمیته حل بحران ک.ن.ک آغاز شد.

کنگره ملی کوردستان در مورد آغاز فعالیت‌های کمیته حل بحران بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است که پس از تنش‌های روی داده در جنوب کوردستان، کنگره ملی کوردستان روز ۴ نوامبر ٢٠٢٠ اقدام به تشکیل کمیته‌ای برای حل بحران‌ها کردند و این کمیته از همان روز فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

بیانیه می‌افزاید که این کمیته در سطوح عالی با مسئولین و روئسای اغلب احزاب، سازمان‌ها و شخصیت‌های کوردستانی در ارتباط بوده و با آنان گفتگو کرده است، در مورد چاره‌یابی بحران‌های اخیر دیدگاه‌های آنان را دریافت کرده است.

در بیانیه آمده است:"ما خوشحالیم از اینکه این احزاب، سازمان‌ها و شخصیت‌ها برای حل بحران مذکور مانند ما می‌اندیشند، از فعالیت‌های ما برای حل این معضل حمایت نموده و طرفدار گفتگو هستند."

ک.ن.ک می‌افزاید که هیئتی با سرپرستی احمد کاراموس رئیس مشترک ک.ن.ک به جنوب کوردستان سفر کرده، سلسله دیدارهایی را به انجام رسانده است. همچنین آمده است:"برای دیالوگ و صلح در منطقه ابتکار عمل‌های جداگانه‌ای تشکیل شده‌اند. هیئت ک.ن.ک با این ابتکار عمل‌ها در رابطه بوده و سعی خواهد کرد که با همکاری آنان فعالیت‌هایی را به انجام رساند."

ک.ن.ک اعلام کرده است که کمیته مذکور در تلاش است تا با مشارکت نمایندگان احزاب، سازمان‌های کوردستانی و شخصیت‌ها نشست گسترده‌ای را در شبکه زوم برگزار کند و تدارکات برگزاری این نشست ادامه دارد.

ک.ن.ک از احزاب، سازمان‌ها، شخصیت‌ها و خلق کوردستان خواسته است تا با مواضع خود از تلاش‌ها برای اشتی و دیالوگ و اتحاد میان نیروهای کوردی حمایت کنند.