خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

اعلام حمایت سیاستمداران عراق از کمپین خارج کردن پ.ک.ک از لیست ترور اروپا

سیاستمداران عراق می‌گویند، پ.ک.ک به فلسفه‌ای پایبند است که از مسئله کورد پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل زمان آن فرا رسیده است تا از لیست ترور خارج شود.

ابتکار عمل بین‌المللی «عدالت برای کوردها» کمپین جمع آوری امضا را در ۳۰ کشور جهان آغاز نموده و قصد دارد چهار میلیون امضا جمع‌آوری کند تا پ.ک.ک از لیست ترور آمریکا و اتحادیه اروپا خارج شود.

این کمپین در سطح بین‌المللی با شرکت هزاران تن آغاز شده و چندین نماینده‌ی پارلمان، اساتید دانشگاه، فیلمساز و رهبران سیاسی و نویسندگان و فعالین در آن شرکت نمودند. همزمان پشتیبانی‌ها از این کمپین ادامه دارد و در همین چهارچوب سیاستمداران عراق پشتیبانی خود را از آن اعلام کردند.

کاظم حاج، مفسر سیاسی عراق به روژ نیوز گفت: ترکیه و کشورهای دیگر حقیقتا تلاش می‌کنند هویت کورد را از بین ببرند. اما آنها نمی‌دانند که کوردها تاریخی طولانی در این منطقه دارند.

وی همچنین گفت: پ.ک.ک چندین سال است از مسئله کوردها و مطالبات مشروع آنها برای محقق کردن زندگی امن دفاع کرده و وظیفه‌ی همه کشورهایی که دارای جایگاه بین‌المللی هستند، این است که پ.ک.ک را از لیست ترور خارج کنند. مایه‌ی شرمساری است که پ.ک.ک را با سازمان‌های تروریستی در یک لیست قرار دادند.

وائل رکابی، مفسر سیاسی عراق مقاومت‌های پ.ک.ک را در دفاع از حق حاکمیت عراق در مقابل حملات تروریستی دولت اشغالگر ترکیه ستوده و می‌گوید: حزب کارگران کوردستان یک سیستم فکری دارد که به آزادی بیان، عدالت و برابری و دفاع از حقوق معتقد است، به همین دلیل قرار دادن پ.ک.ک در لیست ترور با عقل جور در نمی‌آید.

رکابی همچنین تفکرات و اندیشه‌های عبدالله اوجالان را ستود که خواستار دمکراسی و صلح برای کوردها است و از خلق کورد دفاع می‌کند. وی ضروری دانست رسانه‌های عربی و کوردی به مظلومیت خلق کورد و به ویژه به تلاش‌ها برای خارج کردن پ.ک.ک از لیست ترور یاری رسانند.